[KLIKNIJ, BY POWIĘKSZYĆ] Cyklon tropikalny Bansi widziany z orbity Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Błyskawica rozświetla oko cyklonu. Fot. Samantha Cristoforetti, NASA/ESA

11 stycznia nad Oceanem Indyjskim szalał tropikalny cyklon Bansi. Włoska astonautka, Samantha Cristoforetti, uchwyciła niezwykłe zdjęcia gigantycznego wiru rozświetlonego błyskawicami. Chyba największe wrażenie robi fotografia, na której monstrualne wyładowanie oświetla samo oko cyklonu.

Tak przy okazji – oko cyklonu to najspokojniejsze miejsce, gdzie panuje bardzo niskie ciśnienie, nie pada, niebo jest czyste i wieje najwyżej łagodny wiatr. Średnica oka to zwykle 20-50 km.

[KLIKNIJ, BY POWIĘKSZYĆ] Cyklon Bansi oświetlony błyskawicą. Widoczna linia ziemskiej atmosfery. Fot. Samantha Cristoforetti, NASA/ESA