Czy ewolucja to teoria?

Teoria naukowa, a taką jest teoria grawitacji czy ewolucji, powstaje na podstawie faktów naukowych, które zostają ustalone podczas badań. Opisuje ona zwieńczeniem tych badań, pozostaje w ścisłym związku z całą pozostałą wiedzą naukową. To najbardziej rzetelna, rygorystyczna i kompletna forma wiedzy naukowej.

Dlatego, tak częste u kreacjonistów, twierdzenie, że ewolucja to „tylko teoria” jest nieporozumieniem wynikającym z niezrozumienia pojęcia teorii naukowej. Mieszają oni je z codziennym znaczeniem słowa „teoria” sugerującym niekompletność i słabe podstawy.

xxxCrazy NaukaFranekTomek Recent comment authors

Tomek
Tomek

Niestety to kompletne bzdury. Mamy nadzieję, że wrzucasz to jako kuriozalną ciekawostkę…

xxx

Kent Hovind obiecuje każdemu kto dostarczy dowodów na ewolucję 250 tys dolarów, niech się Pani zgłosi, po za tym skoro to ”kompletne bzdury” to może dobrze byłoby te”bzdury” obalić a nie chować głowę w piasek. ”Niestety” to chyba tylko dla ewolucjonistów. ”kuriozalna ciekawostka” jest to kolejny tendencyjny element wypowiedzi aby nakierować czytelnika na ”właściwe” myślenie. jaki się nie ma argumentów to próbuje się metody propagandowe. Niestety to nie jest dobre dla nauki.

Warto przeczytać, co ów Hovind faktycznie obiecuje. Jego “wyzwanie” skonstruowane jest tak, że nie ma naukowego sensu. Przede wszystkim robi to samo, co większość kreacjonistów – myli ewolucję z powstawaniem życia i Wszechświata.
Po drugie oczekuje nie dowodu na ewolucję, tylko dowodu, że “evolution . . . is the only possible way the observed phenomena could have come into existence”. Takiego dowodu dostarczyć się nie da, bo to sprzeczne logicznie – w oczywisty sposób można dopuścić choćby to, że życie dotarło na Ziemię z kosmosu.
Cała ta hucpa zbudowana jest tak, żeby zrobić reklamę kreacjonizmowi i samemu Hovindowi.

xxx

skoro mogło dotrzeć na ziemię z kosmosu to także mógł je stworzyć Bóg, ale on coś mówi o sześciu definicjach ewolucji jedną z nich ewolucja kosmiczna czyli wielki wybuch, inną jest ewolucja organizmów która spowodowała powstanie życia z martwej materii.

Ale to tak nie działa. Ewolucja to ściśle zdefiniowane pojęcie. I to, że jakiś pan mówi o sześciu jej definicjach, to wyłącznie jego fantazja, która nie ma nic wspólnego z nauką. Nie ma “ewolucji” kosmicznej. I nie jest ewolucją samo powstanie życia. Nie można zmieniać zdefiniowanych pojęć po to tylko, by pasowały do czyjegoś światopoglądu. A jeśli chodzi o dotarcie życia z kosmosu, to zupełnie inne pojęcie, niż wprowadzanie do dyskusji jakichś bogów. O ile ta pierwsza hipoteza jest przedmiotem badań naukowych i można jej zaprzeczyć, o tyle wprowadzenie bogów sprowadza sprawę do kwestii wiary. A tu nie można przedstawić… Czytaj więcej »

xxx

No z tym się nie zgodzę czyli istnienie istot w kosmosie które spowodowały życie na ziemi to nie wiara a to że zrobił to Bóg to wiara ? wtedy także mamy do czynienia z kreacją. życia w kosmosie nikt jeszcze nie zaobserwował więc czym to się różni od wiary w Boga ? jeżeli to udowodnimy to wtedy będzie inna sprawa ale póki co nie zanosi się na to. co ciekawe nawet Dawkins dopuszcza możliwość istnienia Inteligentnego Projektanta ale jest pewny że to nie Bóg, dziwny tok myślenia.

Franek