naner_fb

Ponad 130 eksperymentów, pokazów, warsztatów i innych naukowych atrakcji czeka na mieszkańców Warmii i Mazur. Olsztyn jest jednym z dwóch miast w Polsce, które będą gospodarzem najważniejszej imprezy popularno-naukowej w Europie. Europejska Noc Naukowców już 30 września! A Crazy Nauka jest jej patronem medialnym.

Centrum wydarzeń będzie zlokalizowane na ul. Bydgoskiej przy Olsztyńskiej Szkole Wyższej im. J. Rusieckiego i Instytucie Polskiej Akademii Nauk, gdzie będzie można m.in. eksperymentować w Mydlanym Laboratorium, poznać smakowite bakterie, odwiedzić fito-zoo, wziąć udział w warsztatach z robotyki, zbudować własną rakietę, zaprojektować DNA, a nawet spróbować jadalnych ślimaków i poznać ich rolę w medycynie regeneracyjnej.

Noc Naukowców będzie też okazją, aby zadbać o swoje zdrowie. Goście będą mogli wykonać tekst na celiakię, czyli nietolerancję glutenu, wziąć udział w badaniu otolaryngologicznym, pozwalającym wykryć zaburzenia słuchu, oraz poznać skład swojego ciała i gibkość stawów w centrum zdrowia i sportu.

Nie zabraknie również nowinek technologicznych – kino 5d, skanery 3d, las w szkatułce, mobilne laboratorium ochrony bioróżnorodności, to tylko niektóre z nich.

Na gości czekają również spotkania z Łukaszem Jakóbiakiem, twórcą internetowego talk-show 20m2, Konradem Gacą, założycielem stowarzyszenia “Fatkillers”, Joanną Jędrzejczyk, mistrzynią UFC i pisarzem Tomaszem Jastrunem. Wieczór uświetni występ Kabaretu Chatelet oraz Science roast – pierwszy na Warmii i Mazurach naukowy stand-up.

Fot. Łukasz Jakubowski

Wiele atrakcji przygotuje też Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, który zaprasza wszystkich pasjonatów nauki na Kortowo. Tam na widzów będą czekały m.in. warsztaty językowe, eksperymenty z czujnikami sterowanymi komputerem, pokaz nocnego nieba, obserwacje świata w mikroskali, warsztaty „niewidzialnej ręki”, a także spotkanie z Edyta Jungowską i monodram “Belfer” Wojciecha Pszoniaka. Ponadto, w Bibliotece Uniwersyteckiej będzie można podziwiać interaktywne eksponaty Centrum Nauki Kopernik oraz wystawę „Woda źródłem życia” parku nauki i techniki „Explorapark”.

W Centrum Miasta czekają na nas różnorodne wystawy, pozwalające zajrzeć za kulisy świata nauki. W Galerii Marszałkowskiej zagościła już ekspozycja witraży „Tkanki ze szkła”, a w Bibliotece Stary Ratusz WBP możemy podziwiać obrazy widziane okiem naukowca w obiektywie mikroskopu.

Na wszystkie atrakcje zapraszamy od godz. 10:00. Wstęp wolny!

Szczegóły i rejestracja na wybrane eventy na stronie: www.nocnaukowcow.pan.olsztyn.pl

Dołącz do nas na Facebooku

Głównymi organizatorami Nocy Naukowców w Olsztynie jest Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. J. Rusieckiego oraz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.

Partnerami wydarzenia są: Oddział PAN w Olsztynie i w Białymstoku z siedzibą w Olsztynie, Olsztyńskie Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne, Akademia Młodych Uczonych PAN, Instytut Rybactwa Śródlądowego, Wojewódzka Biblioteka Publiczna, Biblioteka Abecadło, Nadleśnictwo Olsztynek, Biblioteka Multicentrum, Piekarnia Cymes, Fundacja Uniwersytet Dzieci, Akademia Nauki, Fundacja Albatros, Biblioteka Planeta 11, Światowe Centrum Słuchu oraz Centrum Spotkań Europejskich Światowid.