Tak wyglądałby Księżyc, gdyby znajdował się w takiej odległości od Ziemi jak Międzynarodowa Stacja Kosmiczna. Fot. Youtube

A gdyby tak Księżyc znalazł się w takiej odległości od Ziemi jak Międzynarodowa Stacja Kosmiczna? Zobaczcie wideo, które symuluje taką sytuację. Musiałby zawisnąć 420 km nad powierzchnią naszego globu i zająłby naprawdę sporą część nieba. W dodatku okrążałby Ziemię dużo szybciej, niż to ma miejsce obecnie. Szybciej, niż zająłby naszej planecie obrót wokół własnej osi. Pełne okrążenie Ziemi zajęłoby mu 90-130 minut, a przejście przez sklepienie niebieskie – zaledwie 10 minut (na filmie ten czas jest skrócony).

Uprzedzamy uwagi krytyczne: to wideo to nie naukowe studium przypadku, ale raczej eksperyment myślowy, w dodatku bardzo efektowny. Gdyby Księżyc rzeczywiście znalazł się tak blisko Ziemi, spowodowałby zapewne globalną katastrofę, w tym nasilenie pływów oceanicznych.

Czytaj także:

Dlaczego życie na Ziemi nie istniałoby bez Księżyca