Tak wyglądałby Księżyc, gdyby znajdował się w takiej odległości od Ziemi jak Międzynarodowa Stacja Kosmiczna. Fot. Youtube

A gdyby tak Księżyc znalazł się w takiej odległości od Ziemi jak Międzynarodowa Stacja Kosmiczna? Zobaczcie wideo, które symuluje taką sytuację. Musiałby zawisnąć 420 km nad powierzchnią naszego globu i zająłby naprawdę sporą część nieba. W dodatku okrążałby Ziemię dużo szybciej, niż to ma miejsce obecnie. Szybciej, niż zająłby naszej planecie obrót wokół własnej osi. Pełne okrążenie Ziemi zajęłoby mu 90-130 minut, a przejście przez sklepienie niebieskie – zaledwie 10 minut (na filmie ten czas jest skrócony).

Uprzedzamy uwagi krytyczne: to wideo to nie naukowe studium przypadku, ale raczej eksperyment myślowy, w dodatku bardzo efektowny. Gdyby Księżyc rzeczywiście znalazł się tak blisko Ziemi, spowodowałby zapewne globalną katastrofę, w tym nasilenie pływów oceanicznych.

Czytaj także:

Dlaczego życie na Ziemi nie istniałoby bez Księżyca

Księżyc pożarł Jowisza!

0 0 votes

2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Pragmatus
7 lat temu

Wizualizacja wielkości fajna, ale mogli wygładzić powierzchnię – gdyby był tak blisko Ziemi, na pewno nie byłby pokryty kraterami po swojej widocznej stronie, nie od bezpośredniej strony ziemi…bo po prostu ziemia jako większy obiekt zakrywałaby sporą jego część od pewnej strony, bardziej boki i niewidoczna strona pokryta byłaby kraterami.

Tom
Reply to  Pragmatus
7 lat temu

Gdyby był tak blisko grawitacja dawno rozerwałaby glob i zamiast księżyca byłby zapewne pierścień skał i pyłu. Wygładzanie powierzchni nie odda realizmu sytuacji.