Co to znaczy identyczny z naturalnym?

Nasz obrazek pokazujący chemikalia zawarte w jabłku wywołał na Facebooku sporą dyskusję. Pojawił się między innymi pomysł, że dana substancja powstała w naturze jest inna (w domyśle – lepsza) niż ta substancja zrobiona w laboratorium czy fabryce przez człowieka.

To oczywiście nieprawda. Substancja chemiczna to zawsze ten sam zestaw atomów tych samych pierwiastków – jedna cząsteczka od drugiej jest nie do odróżnienia. Wyjątkiem są na przykład izomery optyczne czy cząsteczki białek, które mogę przyjmować różne konformacje. Obecnie potrafimy jednak produkować substancje w odpowiedniej postaci.

Nie przypadkiem zresztą wybraliśmy benzoesan sodu. Ta substancja stosowana jest często jako konserwant żywności, a jednocześnie obecna jest na przykład w jagodach. W obu przypadkach jest – oczywiście – identyczna.

0 0 vote

1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
czopkizdup
5 lat temu

A co z tym gdy mówi się, że magnez z tabletek jest „gorzej/słabiej” przyswajalny niż magnes w pokarmie ‚naturalnym’ ? To chyba o tym mówią „ludzie” gdy mówią, że sztuczne jest gorsze od naturalnego ?