captcha image

A password will be e-mailed to you.

Marketingowy slogan czy konkretna wiedza? Kurs, który pozwoli rozwiać żywieniowe mity.

Superfoods. Już jakiś czas temu to hasło trafiło do Internetu i na sklepowe półki. „Superżywność” szturmem zdobywa dietetyczny rynek nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Czy jest ono tylko pustym, marketingowym sloganem, które ma nas nas zachęcić do sięgania po nowe produkty? A może jednak kryje się za nim coś więcej? Zapewne większość z nas jest w stanie wymienić choćby kilka produktów opatrzonych etykietą „superfood”, jak np. jagody goji czy kasza jaglana.  Czy wiemy jednak o nich wystarczająco dużo aby podejmować świadome wybory żywieniowe?

Odpowiedzi na te i inne pytania padną podczas bezpłatnego kursu online Superfoods: myths and truths. O faktach i mitach związanych z superproduktami opowiedzą nam naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie oraz eksperci z Uniwersytetu Turyńskiego we Włoszech i Uniwersytetu Reading w Anglii. Wspólny projekt naukowców z tych trzech ośrodków badawczych jest częścią działań Wspólnoty Wiedzy i Innowacji w obszarze żywności – EIT Food, do której należy olsztyński instytut.

Uczestnictowo w kursie Superfoods: myths and truths pozwoli nam dowiedzieć się m.in.:

  • Czym są produkty określane mianem „superfoods”?
  • Co odróżnia „superfoods” od żywności funkcjonalnej i nutraceutyków?
  • Jak krytycznie ocenić walory „superfoods” i ich rolę w naszym organizmie?
  • Czy istnieją niebezpieczeństwa związane ze spożyciem „superfoods”?

Aby wziąć udział w kursie Superfoods: myths and truths należy utworzyć darmowe konto na platformie FutureLearn. Przez pięć tygodni wiedza na temat superfoods zostanie przekazana Nam podczas serii kilkuminutowych filmów, quizów, artykułów czy paneli dyskusyjnych. Rozpoczęcie kursu jest planowane na 14 stycznia 2019 roku.

 

Projekt MOOC „Superfoods: myths and truths” jest finansowany przez EIT Food, Wspólnotę Innowacji ds. Żywności Instytutu Innowacji i Technologii (EIT), organu UE w ramach programu „Horyzont 2020″, programu ramowego UE w zakresie badań i innowacji.

 

Materiał promocyjny pochodzi od Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie

Nie ma więcej wpisów