„Tato, a dlaczego?”, „Tato, a po co?”, „Dzieci doktora Motyla” – książki Wojciecha Mikołuszko

Szukacie niebanalnego prezentu świątecznego dla dzieci?

Z pełną odpowiedzialnością prezentujemy Wam wyjątkowe książki. Z ich autorem, Wojtkiem Mikołuszko, rozmawiamy w sobotę 30 listopada o godz. 21 w naszej audycji „Homo Science” (nagranie audycji niedługo wrzucimy na stronę). Książki te polecamy zwłaszcza tym spośród Was, których dzieci zapędziły swymi dociekliwymi pytaniami w kozi róg.

A tak o swoich książkach napisał specjalnie dla Crazy Nauki ich autor Wojtek Mikołuszko:

“Tato, a dlaczego?” i “Tato, a po co?” – to dwie książki, w których znalazło się dokładnie 100 wyczerpujących odpowiedzi na pytania moich nieustępliwych dzieci: Kacpra i Idy (trzecie dziecko, Jacek, jeszcze jest za małe, by zadawać pytania). Nie poddałem się przerażeniu, jak rodzice Stasia Pytalskiego, lecz wykorzystałem swoje umiejętności dziennikarza naukowego, by znaleźć jak najbardziej prawdziwe wyjaśnienia dzikich zagadek i wyjaśnić je w prosty sposób. Dziecięce pytania zaprowadziły mnie na krańce dzisiejszej wiedzy, bo naukowcy, jak się okazało, nie zawsze znają na nie odpowiedzi.

“Dzieci doktora Motyla” to moja wyprawa w świat fikcji literackiej. Wybrałem się tam, by za sprawą magicznego eliksiru skurczyć tytułowych bohaterów do wielkości mrówek. To pozwoliło mi pokazać świat owadów z całkiem nowej perspektywy, a przy okazji opowiedzieć o zwyczajach drapieżnych gąsienic z polskich łąk i problemach, z jakimi mierzą się ich obrońcy.

Wojtek Mikołuszko