Gwiezdna gorzelnia

W konstelacji Orła zlokalizowano mgławicę o mało porywającej nazwie G34.3, składającą się głównie z alkoholu etylowego. Niestety, znajduje się ona aż 10 tys. lat świetlnych od Ziemi 😉

Mgławica G34.3 ma średnicę ponad 1000 razy większą niż Układ Słoneczny i otacza młodą gorącą gwiazdę. Największe stężenie alkoholu odkryto w jej bezpośrednim sąsiedztwie.

Naukowcy brytyjscy oszacowali, że mgławica zawiera tyle alkoholu, ile wystarczyłoby do zrobienia 200 bilionów bilionów litrów piwa. Ktoś inny obliczył, że ludzkość mogłaby się tym upijać tysiąc razy dłużej, niż wynosi przewidywany czas istnienia Wszechświata. Nam jednak nie udało się zweryfikować tej informacji 😉

Odkrycia dokonano 18 lat temu, jednak uznaliśmy za stosowne przekazać Wam tę ważką informację 😉

0 0 vote

1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Błażej
1 rok temu

Piwa nie produkuje się z alkoholu. Piwo zawiera alkohol wyprodukowany przez drożdże na drodze fermentacji. Przez takie błędy powstają mity o byczej żółci dodawanej do piwa i dolewaniu spirytusu. Strona naukowa powinna być pozbawiona takich błędów.