Kosmiczny Teleskop Hubble'a

Kosmiczny Teleskop Hubble’a

25 najlepszych zdjęć na 25-lecie Teleskopu Kosmicznego Hubble’a! [AKTUALIZACJA]

Oto 25 najlepszych zdjęć wykonanych z Teleskopu Kosmicznego Hubble’a, wspólnego dzieła NASA i ESA (ten drugi skrót oznacza Europejską Agencję Kosmiczną, do której należy też Polska). Dziś mija 25 lat od wyniesienia go na orbitę ziemską. Patronem teleskopu jest Edwin Hubble, który odkrył, że Wszechświat się rozszerza.

Teleskop Hubble’a to jeden z najważniejszych przyrządów w historii astronomii, a już na pewno jeden z najbardziej zasłużonych dla fotografii kosmicznej. Teleskop w ciągu kilku lat ma przejść na emeryturę. Jego następcą obwołano budowany obecnie Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba.

24 kwietnia 1990 roku prom Discovery wyniósł Hubble’a na znajdującą się około 570 km nad Ziemią orbitę. Początkowo nic nie zapowiadało, że przyniesie komukolwiek pożytek. Już po wyniesieniu na orbitę okazało się, że przy szlifowaniu zwierciadeł popełniono błąd. Choć pomyłka wyniosła jedynie 4 mikrometry (włos ludzki jest około 20 razy grubszy), to wystarczyła, aby teleskop dawał mocno rozmyte obrazy. Dopiero trzy lata później, w 1993 roku, NASA wysłała misję ratunkową, która założyła Hubble’owi „okulary” – COSTAR (Corrective Optics Space Telescope Axial Replacement), dzięki czemu widziany przez teleskop obraz stał się wyraźny.

Jarek WilczyńskiPiotr MonnDarek B.D.Roman Richard Halek Recent comment authors

Nazwa
Nazwa

nie w tym roku, tylko w 2018 🙂

trackback
Muzyka katowickiego producenta jest swego rodzaju abstrakcyjną lemowską opowieścią

[…] „Lo-Pro-Fi” ma w sobie coś z klimatu okrutnych baśni. Na dzień dobry słyszymy pozytywkową melodyjkę, by za chwilę otoczyły nas liczne polifonie, zamglone pady, niezidentyfikowane kołatania czy skrzypnięcia. Do „Radio State” pomimo, że nie jest w zasadzie tanecznym numerem, z powodzeniem można by potańczyć electro boogie, znowuż kończące album „Strange Telescopes” przywodzi na myśl wyobrażenia nieregularnych obrazów ukazujących się przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a. […]

aurean
aurean

Chyba nigdy nie przestaną mnie bawić te nadawane niemal wszystkiemu, amerykańskie akronimy 😉

alien
alien

wszystko super tylko czy jest zdjęcie ziemi wykonane tym że teleskopem a jeśli nie to czy nie wydaje to się państwu dziwne?

Owszem, są zdjęcia Ziemi wykonane przez teleskop Hubble’a. Nie wyglądają za ciekawie:
Nic dziwnego, bo znajdujący się na ziemskiej orbicie teleskop przystosowany jest do śledzenie odległych obiektów. Minimalny czas naświetlania to 0,1 sekundy, a w tym czasie przelatuje on nad powierzchnią Ziemi około 700 m. Siłą rzeczy takie zdjęcia są totalnie nieczytelne, a wykonuje się je najwyżej w celach kalibracji.

ciocia
ciocia

Czy ktoś wie gdzie szukać zdjęcia Ziemi z teleskopu Hubble’a??????????

Roman Richard Halek
Roman Richard Halek

Wspaniale zrobiona grafika. Photosop to doskonałe narzędzie graficzne. W 5 sekund widać na kilku zdjęciach, że to grafika. Zresztą. Czego się tu dziwić, jak nie ma ani jednego dostępnego zdjęcia naszej planety z kosmosu. Nie ma i nie będzie, bo wyszła by prawda na jaw, tylko wy płaskomózgi rządowe! Tracicie coraz bardziej jakikolwiek autorytet w świecie i nie powstrzymacie wszystkich przed prawdą o was i o świecie! Całe wasze szczęście, że jest mnóstwo naiwniaków, którzy wierzą w teorie przedstawiane przez takich oszustów jak Kopernik, czy Einstein! Ja się odłączyłem od matrixa i współczuję tym podłączonym, choć szczęśliwszy może bym był… Czytaj więcej »

D.

Przez soczewkowanie grawitacyjne dostrzeglismy galaktyke ktora normalnie byśmy nie widzieli??? Dlaczego??? Czy spowodowane jest to tzw efektem katapulty grawitacyjnej???

D.

To trochę wygląda jak efekt tęczy.

Darek B.

Nie wiem ja tu widzę romyte obrazy pobliskich galaktyk. Pytanie czy to nie jest spowodowane niedoskonałoscia przyrządów optycznych. Nie będę wysnowal na ten temat wnioskow jest za powazny i potrzebne są powazne dane.

Darek B.