No to jest bez wątpienia informacja dnia! Polak, Rafał Herszkowicz, okazał się odkrywcą pozasłonecznej planety. Dlaczego “okazał się”? Bo początkowo wiedziano tylko, że udało się to komuś, kto ma login “rafcioo28”. Dopiero później udało się dotrzeć do autora tego sukcesu.

Odkrycia pan Rafał dokonał dzięki serwisowi OdkrywcyPlanet.pl (serdecznie polecamy), który zbiera dane z kosmicznego teleskopu Keplera i daje je do przeglądania wszystkim chętnym internautom.

Poszukują oni pewnych charakterystycznych wzorów oznaczających chwilowy spadek jasności gwiazdy. Mogą one oznaczać, że przed gwiazda przeleciała właśnie planeta.

I tak właśnie stało się w przypadku odkrycia pana Rafała. Niezależne badania potwierdziły, że to faktycznie planeta. Nadano jej nazwę PH2-b. Autor odkrycia był kompletnie zaskoczony, bo dokonał go w zeszłe wakacje i nawet nie wiedział, że jako pierwszy wypatrzył nową pozasłoneczną planetę.

Mamy więc “polską” planetę! Gratulujemy panu Rafałowi Herszkowiczowi, a Was bardzo zachęcamy do rejestracji w Odkrywcach Planet i samodzielnego szukania planet. Fajna zabawa.

Cała historia opisana jest tu: http://bit.ly/PlanetaPL