Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.
Animacja "Powiększanie Wszechświata". Źródło: NumberSleuth.org

Tak wygląda animacja “Powiększanie Wszechświata”. Źródło: NumberSleuth.org

Proponujemy Wam COŚ NIESAMOWITEGO: obejrzenie naukowej animacji, która przyprawia o zawrót głowy. Będziecie mogli z jednej strony zobaczyć ogrom widzialnego Wszechświata, a z drugiej – zagłębić się w niewidoczny gołym okiem mikroświat. Będzie to podróż od galaktyk do drobnoustrojów, od mgławic do cząsteczek i atomów. Oszołomi Was wchodzenie na kolejne i kolejne poziomy tej animacji. Nas oszołomiła rozpiętość skali rozmiarów obiektów w otaczającym nas świecie. To po prostu TRZEBA ZOBACZYĆ. Chociażby po to, by poszerzyć wyobraźnię.

ANIMACJĘ ZNAJDZIECIE NA DOLE STRONY

Animację warto obejrzeć w trybie pełnoekranowym. Obsługuje się ją prostym suwakiem, którym przybliżamy lub oddalamy obiekty. Do ich zilustrowania użyte zostały fotografie lub wierne grafiki 3D. Uwaga, gdy traficie m.in. na mgławicę Filary Stworzenia (Pillars of Creation), galaktykę Andromedy, nasze Słońce czy wirusa HIV, będziecie widzieć zdjęcia, nie grafiki.

Na każdym „piętrze” animacji powiększamy lub zmniejszamy obiekty 10-krotnie. Kiedy z poziomu jądra atomu wodoru dochodzimy do piętra najwyższego, czyli do widzialnego Wszechświata, nasze powiększenie wyniesie 100 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 razy!

Życzymy Wam pełnej wrażeń podróży!

A oto zapowiadana animacja Powiększanie Wszechświata – zobaczcie ją w trybie pełnoekranowym:

Copyright 2012. Magnifying the Universe by Number Sleuth.

Autorem animacji jest NumberSleuth.org

Zobaczcie też:

10 najlepszych zdjęć zrobionych przez Teleskop Hubble’a

Porównanie rozmiarów planet i gwiazd

Galaktyka Andromedy jest na niebie ogromna

Powiększanie Wszechświata – zobacz niesamowitą animację!

• Bartosz

Świetna animacja! Zaczynając od podglądu ogromu wszechświata i podążając powoli do jądra atomu wodoru możemy sobie zdać sprawę jak niewielką cząstką świata jesteśmy.

• robo

Coś nie działa

• A co się dzieje? Trzeba chwilę poczekać na załadowanie się animacji.

• Edyta

robi wrażenie! No i szacunek dla autorów, to naprawdę kawał dobrej roboty.

• LesH

Wspaniała robota! Pouczająco-rozwojowa zabawa od lat 3 do 113! Fantastyczna pomoc naukowa dla dzieciaków. Drobne, sporadyczne nieścisłości skalowania są do poprawienia, ale najważniejsze są korzyści. Więcej takich pouczających, rozwojowych animacji komputerowych, więcej dostępnych symulacji, aby oderwać młode umysły od chłamu durnowatych, destrukcyjnych i szkodliwych animacji i gierek, np. zwanych niewinnie ‘strzelankami’… Autorom ‘Powiększenia wszechświata życzę kolejnych realizacji, urzeczywistniania i rozpowszechniania mnóstwa dalszych pomysłów. Wszystkiego, co najlepsze!

• Marek

Mały błąd się wdarł, pojawia się nielegalnie istniejący izrael a nie ma Palestyny?

• Marcin

Bardzo ciekawe przedstawienie wielkości 😀 jednak VY Canis Majoris “This star, if centered at the Sun, would reach out ten times further than the Earth and include the orbits of Jupiter and Saturn”
    Czyli jest tak wielka, że jej krawędź byłaby, aż za orbitą Jowisza, a nawet Saturna… a następnie po oddaleniu po lewej mamy ponoć w zachowanej skali układ słoneczny na którym widać zaznaczony Jowisz na dużo większej orbicie niż średnica owej gwiazdy 😛

• matthewkun

Ja ciągle nie rozumiem jak mierzymy wielkość wszystkich galaktyk, chmur, głowic. A wygląd jak ustalamy?

• Niesamowita prezentacja. Pomyśleć można, czy to wszystko nie jest wycinkiem jeszcze czegoś większego. Może się okaże, że cały znany wszechświat jest pyłkiem przy innych wszechświatach lub nieznanych nam jeszcze obiektach. Mam wrażenie, że jesteśmy dopiero na samym początku odkrywania świata.

• Pawel