Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.
Animacja "Powiększanie Wszechświata". Źródło: NumberSleuth.org

Tak wygląda animacja “Powiększanie Wszechświata”. Źródło: NumberSleuth.org

Proponujemy Wam COŚ NIESAMOWITEGO: obejrzenie naukowej animacji, która przyprawia o zawrót głowy. Będziecie mogli z jednej strony zobaczyć ogrom widzialnego Wszechświata, a z drugiej – zagłębić się w niewidoczny gołym okiem mikroświat. Będzie to podróż od galaktyk do drobnoustrojów, od mgławic do cząsteczek i atomów. Oszołomi Was wchodzenie na kolejne i kolejne poziomy tej animacji. Nas oszołomiła rozpiętość skali rozmiarów obiektów w otaczającym nas świecie. To po prostu TRZEBA ZOBACZYĆ. Chociażby po to, by poszerzyć wyobraźnię.

ANIMACJĘ ZNAJDZIECIE NA DOLE STRONY

Animację warto obejrzeć w trybie pełnoekranowym. Obsługuje się ją prostym suwakiem, którym przybliżamy lub oddalamy obiekty. Do ich zilustrowania użyte zostały fotografie lub wierne grafiki 3D. Uwaga, gdy traficie m.in. na mgławicę Filary Stworzenia (Pillars of Creation), galaktykę Andromedy, nasze Słońce czy wirusa HIV, będziecie widzieć zdjęcia, nie grafiki.

Na każdym „piętrze” animacji powiększamy lub zmniejszamy obiekty 10-krotnie. Kiedy z poziomu jądra atomu wodoru dochodzimy do piętra najwyższego, czyli do widzialnego Wszechświata, nasze powiększenie wyniesie 100 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 razy!

Życzymy Wam pełnej wrażeń podróży!

A oto zapowiadana animacja Powiększanie Wszechświata – zobaczcie ją w trybie pełnoekranowym:

Copyright 2012. Magnifying the Universe by Number Sleuth.

Autorem animacji jest NumberSleuth.org

Zobaczcie też:

10 najlepszych zdjęć zrobionych przez Teleskop Hubble’a

Porównanie rozmiarów planet i gwiazd

Galaktyka Andromedy jest na niebie ogromna

Powiększanie Wszechświata – zobacz niesamowitą animację!