11 najdziwniejszych odkryć 2013 roku według Crazy Nauki

Wiadomość przesłana za pomocą wódki

Kanadyjscy naukowcy z York University przesłali kod binarny przy użyciu wódki. Użyli do tego wentylatora biurkowego. Rozpylał on różne stężenia alkoholu przypisane bitom 0 i 1, których odpowiednie kombinacje odpowiadają poszczególnym literom alfabetu. Wiadomość o treści “O Canada” (tytuł kanadyjskiego hymnu) odebrana została przez… alkomat z odległości 3,5 metra.

Przeczytaj więcej

Telefon komórkowy naładowany jednym strzałem pioruna

Nokia została naładowana piorunem… w sensie dosłownym. Użyto w tym celu wyładowania elektrycznego o napięciu 200 tys. woltów. Naładowanie komórki piorunem to efekt eksperymentu przeprowadzonego przez naukowców z University of Southampton i inżynierów Nokii. Przedmiotem badań była widoczna na obrazku Nokia Lumia 925, którą można ładować bezprzewodowo. Ale co to za ładowanie!

Masło orzechowe wykrywa chorobę Alzheimera

Jennifer Stamps, studentka z Uniwersytetu Florydy, wymyśliła prosty test, który może pomóc wykrywać chorobę Alzheimera na wczesnym etapie. Wykorzystała do tego… masło orzechowe.

Przeczytaj więcej

Życie rodzi się w plastikowych śmieciach

Odrażające, szkodliwe, zabójcze dla zwierząt… Tymczasem okazuje się, że plastikowe śmieci unoszące się na powierzchni mórz i oceanów przeradzają się w bogate ekosystemy. Jak bogate? W próbkach pobranych z wielu takich skupisk śmieci zidentyfikowano ponad 1000 gatunków, w tym rośliny, glony i bakterie. Co ciekawe, znalazły się tam gatunki jeszcze nieznane nauce. Dlatego badacze ukuli dla plastikowego środowiska specjalną nazwę: plastisfera.

Znaleziono niewiarygodnie starą krew

Około 46 mln lat temu pewna komarzyca zjadła swój ostatni posiłek i zaraz potem umarła. Jej skamieniałość zachowała się w łupkach bitumicznych na terenie obecnego stanu Montana w Stanach Zjednoczonych.

21 sekund wystarczy każdemu, by się wysikać

Duży czy mały, chłopak czy dziewczyna, słoń czy pies – wszyscy potrzebują podobnego czasu, by się wysiusiać. Z grubsza można przyjąć, że ta magiczna liczba to 21 sekund. Duże zwierzęta taki wynik osiągają dzięki wspomaganiu grawitacyjnemu.

Tajemnica machania psiego ogona

Merdający psi ogon wyraża dużo więcej niż zachwyt i zadowolenie. Okazuje się, że kiedy pies jest szczęśliwy i spokojny, jego ogon odchyla się bardziej w prawą stronę. Jednak gdy jest zdenerwowany – macha nim bardziej w lewo.

Przeczytaj więcej

Stonehenge było gigantycznym drogowskazem do ciepłych źródeł?

Przyczyny powstania Stonehenge nieustannie budzą wyobraźnię i kontrowersje. Tym razem naukowcy z Muzeum Amesbury poszli naprawdę daleko w swoich hipotezach, bo stwierdzili, że miejsce to służyło jako drogoskaz do źródeł ciepłej wody. Byłby to chyba najdroższy drogowskaz na świecie.

Bond – alkoholik i impotent

Wypijał ponad cztery razy więcej alkoholu niż wynosi bezpieczna dla zdrowia dawka. Przy takim spożyciu agent 007 nie tylko nie byłby w stanie wykonywać swoich obowiązków, ale też byłby alkoholikiem, cierpiałby na marskość wątroby i impotencję.

6×8 to najtrudniejsza część tabliczki mnożenia

To właśnie przy tym obliczeniu najwięcej uczących się popełnia błąd. Tak szczerze – pamiętasz ile to właściwie jest?

2% Europejczyków i niemal wszyscy Koreańczycy nie potrzebują dezodorantu