Kadr z filmu "Ambicja".

Kadr z filmu “Ambicja”.

Martwe pustkowie, a na nim dziewczyna i jej mistrz. Jednym skinieniem ręki tworzą wokół siebie gigantyczne planety, które po chwili zamieniają w stos gruzu. Mistrz pyta uczennicę, co jest kluczem do życia na Ziemi. Pada odpowiedź: „Woda”. Mistrz potwierdza i mówi:

Przez długi czas pochodzenie wody i życia na Ziemi pozostawały tajemnicą. Potem zaczęliśmy szukać odpowiedzi poza Ziemią i zwróciliśmy oczy na komety. Bilion kul pyłu, lodu i złożonych molekuł pozostałych po początkach Układu Słonecznego. Uznawane za zwiastuny zagłady i zniszczenia, a jednocześnie tak inspirujące. I postanowiliśmy jedną z nich złapać – zdumiewająco ambitny plan.

Uczennica i Rosetta z filmu "Ambicja"

Uczennica i Rosetta z filmu “Ambicja”

Co Wam przypomina ta opowieść? Tak, Mistrz mówi o sondzie Rosetta. To szalenie ambitny plan i film, który o nim opowiada, nosi tytuł „Ambicja”. Został stworzony przez Tomka Bagińskiego i jego zespół ze studia Platige Image. Mistrzem jest znany z „Gry o tron” Aiden Gillen, uczennicą – Aisling Franciosi, którą można zobaczyć w serialu „Upadek”.

Piękny, nakręcony na Islandii film to fantastyczna opowieść o wielkiej, ambitnej, niezwykłej misji uchwycenia w locie komety. Zobaczcie:

Warto też zobaczyć opowieść o tym, jak kręcono „Ambicję”. Choćby dla chwili, gdy jeden z twórców filmu, Łukasz Sobisz, mówi:

Dziwi mnie bardzo, że w dzisiejszych czasach coś takiego jest w ogóle potrzebne. Ludzkość wysyła w kosmos sondę, która zamierza dogonić kometę i wylądować na jej powierzchni. A potrzebujemy wielkiego reżysera, filmów i aktorów, żeby przekonać ludzi, że to jest interesujące.

źródło