captcha image

Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.
Ziemia widoczna znad powierzchni Księżyca. Fot. NASA/GSFC/ASU

Ziemia widoczna znad powierzchni Księżyca. Fot. NASA/GSFC/ASU

Ta fotografia wygląda dziwnie, wręcz niewiarygodnie: ponad ponurą, pagórkowatą powierzchnią Księżyca widać niezwykle jasną, błękitną Ziemię. To prawdziwe zdjęcie, nie fotomontaż.

18 grudnia 2015 roku NASA opublikowała zdjęcie Ziemi i Księżyca, którego autentyczność była przez wielu podważana. Potwierdzamy: to prawdziwa fotografia naszej planety i Srebrnego Globu (chciałoby się powiedzieć: grafitowego) wykonana 12 października 2015 roku przez sondę Lunar Reconnaissance Orbiter, która krąży wokół Księżyca od 2009 roku.

Sonda przesyła na Ziemię fotografie czarno-białe, więc jedyną ingerencją w tę fotografię jest dodanie jej kolorów, w jakich nasz glob widoczny jest z kosmosu. Tę delikatną operację przeprowadzili specjaliści NASA w dziedzinie obróbki zdjęć z Arizona State University i Goddard Space Flight Center. Można więc mieć pewność, że nie przeholowali z błękitem. Cóż, mieszkamy na tak pięknej planecie, że naturalnie wygląda jak poprawiona Photoshopem 😉 Z kolei powierzchnia Księżyca jest ciemnoszara, choć my jesteśmy przyzwyczajeni do oglądania jej w jaśniejszym odcieniu dzięki oświetleniu promieniami Słońca.

Zobaczcie, jak wygląda to zdjęcie w oryginale (z lewej), z poprawioną jasnością (pośrodku) i z dołożonymi kolorami Ziemi (z prawej):

Ziemia widoczna znad powierzchni Księżyca. Fot. NASA/GSFC/ASU

Ziemia widoczna znad powierzchni Księżyca. Fot. NASA/GSFC/ASU

A oto pierwsze zdjęcie Ziemi znad powierzchni Księżyca zrobione przez sondę Lunar Orbiter I w sierpniu 1966 roku. Fot. NASA/LPI/USGS:

Ziemia widoczna znad powierzchni Księżyca w obiektywie sondy Lunar Orbiter I, 1966 rok. Fot. NASA/LPI/USGS

Ziemia widoczna znad powierzchni Księżyca w obiektywie sondy Lunar Orbiter I, 1966 rok. Fot. NASA/LPI/USGS

A to słynny „Wschód Ziemi”, fotografia zrobiona przez załogę Apollo 8 z orbity Srebrnego Globu dokładnie w Wigilię 1968 roku. Fot. NASA

Tutaj opisujemy niezwykłą historię tego zdjęcia

„Wschód Ziemi”, 1968 rok. Fot. NASA

„Wschód Ziemi”, 1968 rok. Fot. NASA

Zobaczcie jeszcze film pokazujący Księżyc przelatujący na tle Ziemi – niesamowite! O przejściu Księżyca na tle Ziemi pisaliśmy szerzej u nas na blogu

Apollo 11 – nieznane fakty

25 obrazków, które zmienią Twoje spojrzenie na świat

 

To najnowsze zdjęcie Ziemi i Księżyca, a nie fotomontaż
4 (79%) 20 głosów

Czego u nas szukaliście?

  • SIMON

    Niezle, zdecydowanie lepiej prezentuje sie nasza Ziemia z kosmosu, ale ‘Fotoshop’? ?

  • Piotr

    Każda fotografia kosmosu z natury rzeczy jest fotomontażem. Kosmos sam w sobie jest ciemny, a to co widać z ziemi widać tylko dlatego, że następuje rozszczepienie pasma na warstwach atmosfery.

  • ciekawy

    Fotomontaż i tyle. NASA powie prawdę tylko wtedy kiedy się pomyli. NASA “potrafi sfotografować” dokładnie Plutona za pomocą satelity, a od kilkudziesięciu lat mamy tylko kilka fotek Ziemi widocznej w pełni z kosmosu, które i tak są fotomontażem. W dobie obecnej technologii już dawno powinien zostać opublikowany film z widokiem ziemi podobno obracającej się z prędkością ponad 1500km/h i gnającej wokół słońca z prędkością 30km/s. Nie znajdziecie takich materiałów, ponieważ ich nie ma. Prawda jest daleko od upublicznienia. Sięgamy w otchłań, a nie znamy własnej planety.

    • Ależ jest mnóstwo filmów pokazujących całą Ziemię z kosmosu. Wystarczy poszukać – znalezienie tego zajęło jakieś 20 sekund: https://www.youtube.com/watch?v=t6YfEkLR_Ho

      • ciekawy

        To nie jest film czasu rzeczywistego. I zdjęcia co 10 minut w tak nowoczesnej satelicie jak Himawari 8? A poprzednia podobno robiła fotki co 30 min, więc z pewnością jest postęp. A gdzie się podział księżyc? Zapomnieli o nim w tej animacji ?

        • Po pierwsze nie “nowoczesnej satelicie” a “nowoczesnym satelicie”. Satelita to rodzaj męski.
          Po drugie – tak, to zdjęcia robione co 10 minut. Film w czasie rzeczywistym jest zbyt statyczny, by pokazać to, o co chodzi. Nie ma potrzeby robić go – po co?
          Księżyca po prostu nie ma w kadrze – przecież on nie krąży przy samej Ziemi. Pewnie nawet nie zdajesz sobie sprawy, jaka jest faktyczna odległość i wielkość tych obiektów:
          https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/Earth-Moon.png
          Swoją drogą to ciekawe, że w XXI wieku żyją jeszcze ludzie, którzy nie wierzą w loty kosmiczne, istnienie satelitów itp. W płaską Ziemię też wierzysz?

          • SIMON

            Ja mysle, ze on pisze to wszystko z jakiegos sanatorium… ?

          • Prorok

            Powiedz Mi geniuszu skoro mamy ok 20tyś satelit może nawet więcej to dlaczego w żadnym filmie od Nasa nie widać ich na orbicie? Zdj zrobione Ziemi z księżyca to jeden wielki przekręt gdyby tak nie było Ziemia była by na zdj dużo większa gdyż Księżyc ma mniejszą mase

          • ?????

            Na filmach od NASA nie widac tez Jezusa Chrystusa, jego taty i dobrych ludzi, ktorzy w nagrode poszli do nieba… Wszystkiego dobrego, kretynie. ?

          • Wiktor Muszyński

            Ja tak

        • EXO CHANNEL NEWS

          ze nie widac ksiezyca …ok …ze nie widac gwiazd…no ok …ale gdzie sie podzialy te okolo 2500 satelit ?? a moze …gdzie jest ISS…?? i dlaczego to jest animacja ?? ciagle i zawsze animacja …nie mieszkam w polsce ..;ale zauwarzylem cos dziwnego w telewizji w kraju w ktorym mieszkam…kiedy ogladam prognoze pogody, widac tam mape kraju i napis “zdjecia satelitarne”…ok …jasne ze zdjecia sa obrabiane …problem w tym ze od lat pokazujemy w telewizji napis “zdjecia satelitarne” a nie ..”obrobione zdjecia satelitarne” lub “animowane zdjecia satelitarne”…wprowadzajac ludzi w blad…a szczegolnie dzieci…to moze drobny blad…ale czyste klamstwo …jeszcze jedna rzecz…dlaczego w naszych czasach nie ma choc jednego satelity ktory obserowalby ziemie 24/24h..?? wiecie tak jak NASA robi sobie LIVE STREAM …? moznaby przeciez zainstalowac jakies urzadzenie do obserwacji ziemi na ksiezycu…ale nieee ..po co ?? czlowiek “zdobyl ksiezyc”..ale nawet na niego nie wrocil…no wlasnie …ciekawe dlaczego ???..moze nie mial czasu ?? hhehe …taki wielki “wyscig w kosmos”..dwa mocarstwa wala rakietami w niebo ..jedno zdobywa ksiezyc ..a drugie …jak pies z podkulonym ogonem nawet po 30 latach nie potrafi nawet udowodnic ze tez moze doleciec …gdybym byl tym mocarstwem .;to nawet po 50latach jesli to mozliwe ..dostalbym sie na ksiezyc…lepiej pozno niz wcale… co do ISS…na pewnych oficjalnych filmach z ISS widac babelki powietrza..co gorsza …widac je tez na filmikach z agencji chinskiej ..i nie tylko…hhmmmm…babelki powietrza w kosmosie …aha ..no tak ..przeciez to niemozliwe ..no nie ?, ….no dobra, zejdzmy na ziemie…wiem ze nie wszystko jest falszem…ale te problemy istnieja i coraz wiecej ludzi zwraca no to uwage…

          • EXO CHANNEL NEWS

            popatrzcie nieco wyzej na zdjecie “wschod ziemi” z 1968 roku….to kolorowe…jaks mala ta ziemia wzgledem ksiezyca no nie ?? czy mi sie wydaje ..??….ok …teraz popatrzcie na to tuz nad nim…zrobione przez Lunar Orbiter 1 w 1966 roku…widzicie?? zdjecia sa bardzo podobne …jednak ziemia stracila okolo polowe swej masy miedzy 1966 a 1968 rokiem…aaa ..no tak ..przygotowywala sie do ceremonii “zdobycia ksiezyca” wiec ..odchudzanie …makijaz ..i takie tam ..;satelity won !! odsuncie sie !! bo nic nie widze !!! no …w koncu musze byc gotowa na czas.. hhehe ..

          • Wiktor Muszyński

            2500 satelit ? Mówi się o 14000-20000 sztuk latających wokół ziemi. A przez teleskop ponoć tylko ISS można zobaczyć. Za to to co dzieje sie na ISS ( w studio ) kręcą 24/dobę. Część w samolocie “0” grawitacji a część w basenie pod wodą.
            Pierwszy aparat miałem 35 lat temu, dziś mam Nikona 36x zoom. I nie ważne jakie zdjęcia wyjdą czy dobre czy złe – oglądam je i pokazuję. A tu od początku, od ponad 60 lat tylko retusz i koloryzacja albo fotomontaż co widać na zamieszczonych powyżej “a nie fotomontaż”

          • Prorok

            Kolejną sprawą jest kamień z księżyca który z Niego nie pochodzi, następnym dowodem jest Reakcja astronautów z misji np apollo każdy z Nich pytany czy przysięgnie na bilie że chodził po księżycu albo zaczął obrażać dziennikarzy albo rzucał się do bicia jak to wytłumaczyć?

      • ciekawy

        Na dokładkę, porównajcie oficjalne zdjęcia NASA na temat naszej planety na przełomie wielu lat.

        https://lh3.googleusercontent.com/-d2xenFA6l7w/VfeHdA_LQQI/AAAAAAAAIis/XMQcn876W4g/w506-h361/11947809_10153288183227779_826033582809937393_o.jpg

        fotka z roku 2012 – Ameryka jest nadzwyczaj obszerna 🙂

        Tyle w tym temacie.

        Pozdrawiam.

        • Bardzo piękny przykład niewiedzy i naiwności autora tego obrazka. Zestawił zupełnie różne zdjęcia, robione z różnych wysokości przez różne satelity i pokazujące różne elementy. 2012 to zdjęcie zrobione przez Suomi NPP, które nie pokazuje całej Ziemi, a jedynie kadr złożony z wielu zdjęć prezentujący fragment Ameryki. http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/image_feature_2159.html

        • EXO CHANNEL NEWS

          to nie sa prawdziwe zdjecia !!! to sa zdjecia animowane !!! my chcemy zobaczyc prawdziwe zdjecia satelitarne !!!

    • SIMON

      Musze przyznac, ze masz spoko poczucie humoru. ? A widziales moze dostepny stale na zywo stream z ISS? Jak brzmi Twoja teoria na ten temat? Nagrywaja to w Hollywood? Animacja? Inne pomysly? Czy to co tam widac, to w ogole jest Ziemia?
      Wracajac do Twojego kluczowego dowcipu – jak Ty sobie wyobrazasz nagranie Ziemi gnajacej wokol Slonca, majac chocby na uwadze rozmieszczenie planet, orbity po jakich sie poruszaja, ich predkosci i odleglosci, jakie miedzy nimi wystepuja? Gdzie, w jakich dokladnie miejscach we wszechswiecie, proponujesz zainstalowac sprzet, ktory to wszystko nagra? Moze cos konkretnego podpowiesz, ja tez bym taki spektakl z przyjemnoscia obejrzal; choc nie obiecuje, ze bez przewijania – a propos tych Twoich dziesieciu minut, ktore czynia film nierzeczywistym, bo przeciez mozesz nawet kilka razy mrugnac pomiedzy poszczegolnymi klatkami… ?

      Sięgamy w otchłań, a nie znamy własnej planety.

      Swietne podsumowanie. Nie znasz swojej planety stapajac oo niej co dnia, w zwiazku z czym chcialbys ja lepiej poznac, z kosmosu…

      Normalnie nie wiem czy sie z Ciebie smiac, czy wspolczuc Ci, jesli te wszystkie komentarze napisales na powaznie. ?

  • ell

    piękny fotomontaż dla idiotów

    • ?????

      Tak, dla idiotow to piekny fotomontaz…

  • ko

    2016 rok i sondy robią czarno-białe zdjęcia?

  • Piotr

    Sprawdź sobie jakie jest to spłaszczenie i wszystko się wyjaśni!! To spłaszczenie wynosi … 21km (dwadzieścia jeden!!), co znaczy, że przy kuli o średnicy 1m spłaszczenie wynosi 0.08mm (osiem setnych milimetra). Myślisz, że jesteś w satnie zauważyć taką różnicę???

  • Jarek

    Na filmiku pokazującym przelot księżyca wokół Ziemi widać skalę ( księżyc jest 1/4 wielkości naszej planety) na zamieszczonych fotkach Ziemia jest znacznie mniejsza. Aparat na satelicie wykonuje foty czarno białe? naprawdę w to wierzycie że nie mają w projektach za miliardy aparatów do kolorowych zdjęć?

  • MiSta

    Obejrzałem zdjęcia w Gimpie . Niech dotrze do głupków z NASA , że każdy montaż / fotomontaż elektroniczny , choćby w najlepszym Photoshopie wyjdzie na jaw , jeśli wrzucę to to przeglądania używając narzędzi i filtrów dostępnych w Gimpie.
    Pani Aleksandro – tytuł nietrafiony, bo to jest fotomontaż.
    Są warstwy, ziemię wstawiono za księżycem. Są tez inne błędy ale niewielu zrozumie

    • ?????

      Sam jestes glupkiem – nikt z NASA nie ukrywa, ze zdjecia tego typu poddawane sa obrobce, no ale zdemaskowales ich w Gimpie, wiec dzieki Tobie mamy teraz jasnosc, ze faktycznie nie sciemniali. ?

      • Wiktor Muszyński

        lewacka retoryka

        • ?????

          Pan z Toba, synu…

          • Wiktor Muszyński

            Tak, Pan jest ze mną.
            Powiem więcej – amerykanie nigdy nie byli na księżycu, loty atrap są nad ocean gdzie spadają a załoga w studio kręci “cuda wianki” wyjście w kosmos kręcone w potężnym basenie pod wodą.

            Marsa kręcą na jakiejś wyspie, no i ta ich sztandarowa ISS co niby 24 na dobę widać transmisję – aha kilka transmisji po kilka minut tego co zmajstrują w studio na ziemi.
            Lepiej poczytaj – Flat Earth, bo to jest pewne.

          • ?????

            Dobry towar… ?

          • Przebudzona

            Dobry towar biorą Ci co wierzą w te farmazony opublikowane przez NASA ? Ludzie, obudźcie się serio ..

          • NASA82SC
          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            Heh, zaiste. 😬 Wielka tragedia, ale co robic, nie kazdemu w zyciu pisane szczescie. Zenujace wrecz problemy z logika i nie mam juz na mysli tych idiotycznych teorii, tylko sposob jego wypowiedzi jako takich. Budowa zdan na najwyzszym poziomie, ogolnie totalny smietnik… Dzieki za namiar – nie przepadam za Marczakiem, jego paziami i calym temtejszym dworem, na PC mam blokade na ich IP, ale rzucilem okiem na teksty tego nieszczesnika w Disqus i rece opadly mi do samej podlogi. IMO to jakis pajac, troll, czy cos w tym stylu, bo jesli nie, to zaiste dobry zazywa towar. 🤣

          • NASA82SC

            sama wiara go niesie, żaden troll

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            No coz, niechaj go zatem niesie ta wiara i w ogole niech niesie tych wszystkich od plaskiej Ziemi, najlepiej najdalej stad. Az sie wierzyc nie chce, ze tacy debile istnieja na tym padole lez w XXI wieku. A moze wiek tez inny mamy wedlug nich, to by wyjasnialo cokolwiek ta plaska parodie… o_O

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            Lap do kolekcji: https://disqus.com/by/mitopmicha/ 😁

          • NASA82SC

            pewne jest to że kiedyś każdy z nas umrze.
            Jeśli Twoja wiara w płaską ziemię ,nie jest tylko wiarą powinieneś przedstawić dowody.
            podaj trzy, a każdy dowód powinien mieć co najmniej trzy źródła, i nie podawaj linków na YOUTUBE, specjalistów od kopiuj wklej i tym podobnych.

  • Wiktor Muszyński
  • Wiktor Muszyński

    https://uploads.disquscdn.com/images/dfd568d0b7aef01ae7ea9643f064e7df97f8f3e7ad92a67f2b393b8c2a292551.jpg

    kto bawi się obróbką fotografii będzie wiedział , że to fotomontaż , zwłaszcza na granicy ziemia księżyc po prawej stronie – skąd to się wzięło

    • NASA82SC

      Jeśli zajmujesz się obróbką fotografii to musisz znać pojecie ,,kompresja stratna,,jeśli chcesz coś udowadniać to działaj na pliku RAW a nie jakieś pochodnej JPG o wadze 100 czy 200 KB.Jak zrobisz babci na urodzinach zdjęcie i zrobisz export do najmniejszego JPG, babcia też będzie wyglądać na wklejoną.

      • 🆂🅸🅼🅾🅽

        Nie znasz sie. Wiktor ma czas i teleskop, to wie co i jak. 😉

        • NASA82SC

          aaa to przepraszam to już specjalista i pewnie jeszcze płaszczak, ale to już sam powinien zabrać głos.

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            Heh, z tym glosem to moze jednak wystarczy juz poki co tego co jest… 😬 Wiktor od wielu miesiecy opracowuje jakies nowe fotosy od NASA, wiec lepiej go nie rozpraszac, z pewnoscia odezwie sie, kiedy odkryje w nich jakies nowe rewelacje warte przedyskutowania. 😉👍

          • NASA82SC

            tylko żeby to opracowanie było na jakimś poprawnym materiale źródłowym.
            poza tym co się dzieje w gowach ludzi, jaka płaska ziemia, myślałem że mnie znajomy wkręca, tymczasem nowa religia powstaje.

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            Bedzie, jak kazde poprzednie. 😁 A Ty sie nie wkrecaj w ta cala plasko-ziemska parodie, tylko rozejrzyj sie troche po komentarzach i czekaj sobie spokojnie na wyniki badan, bo serio szkoda tracic tu czas na polemike z… no juz nazwij to sobie sam… 😉

          • NASA82SC

            …ale może my jesteśmy w błędzie 🙂 i jest to prawda, mają silne dowody na swoją tezę niech je przedstawią.
            Wyniki badań …. już nie mogę się doczekać.

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            Nie no, dowody przeciez sa, w postaci plaskiej Ziemi… 🤣 Cala reszta, jak na przyklad te badania jpg’ow kolegi Wiktora, tylko to potwierdzaja, wiec zdecydowanie jest na co czekac. No chyba, ze ktos juz te religie wyznaje, to juz teraz moze sie nia cieszyc, albo w wolnych chwilach podziwiac przez teleskop niebo bez satelitow. 😁

          • NASA82SC

            a ja nie posłuchałem i się wkręciłem 😁 i to czego się naczytałem, to jest po prostu KOSMOS, co ludzie mają w głowach…
            … za dużo internetu.
            Co do Wiktora, to się dziwię ponieważ mając taki sprzęt obserwacyjny powinien znać podstawy i same obserwacje powinny go skłonić do zmiany rozumowania,no albo to nie jego sprzęt.

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            Tak, to jest kosmos, troche plaski, z kopula, sloncem na wyciagniecie reki, lodowcem dookola ziemi, zeby sie woda nie ulewala i temu podobne. 😁👍 Przez jakas tam chwile nawet mi sie wizja ta podobala, ale czar prysl, kiedy do mnie dotarlo, ze oni z tym wszystkim to tak na serio. A na teleskop Wiktora nie ma raczej co liczyc – prosilem o jakies zdjecia, tak calkiem na serio, bo w sumie jaralo mnie kiedys, by miec swoj teleskop, no ale chyba faktycznie nie jego, albo z jakiegos powodu wciaz jeszcze nowy, nie patrzony, albo patrzy przez niego nie z tej strony. 😁

          • NASA82SC

            albo zaślepek nie pozdejmował.

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            No jesli to prawda, to sie dopiero zdziwi, kiedy tu zajrzy. 🤣👍

          • NASA82SC

            EE może się ucieszy, że o nim nie zapomniano, może właśnie o to chodzi w tym ruchu FE. Można zaistnieć, nie ważne co mówią byle by mówili.

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            A niech sie chlopak cieszy, w koncu jest czescia czegos wielkiego, ogarnia Gimpa i ma wypasiony teleskop, przez ktory niczego nie widac.

  • Wiktor Muszyński

    https://uploads.disquscdn.com/images/78209aeae17e8bdc92e890ef3f83a9eaddcb1432604cd07774ef47801c6a1b71.jpg

    Głupek MiSta to ja.
    Tu ma pani zdjęcie obrobione na którym widać , że pokolryzowali ziemię jako drugą warstwę , zrobione innym aparatem w innej rozdzielczości, dół zdjęcia czyli podstawa z księżyca niby nie koloryzowana bo odbarwiona też inny aparat i inna rozdzielczość.
    Potaem złożono warstwowo – co widać

  • Wiktor Muszyński
  • Wiktor Muszyński
  • Wiktor Muszyński
  • MiSta

    Należy rozróżniać drobny retusz zdjęcie w celu uwypuklenia czegoś lub usunięcia wady, od fotomontażu mającego dać komuś korzyść a ludzi wprowadzać w błąd

  • ?????

    No dobra pajace od parodii pod tytulem obraz z ISS kreca w studio na Ziemi… Kto w takim razie jest pilotem obiektu, ktory z kosmiczna predkoscia zasuwa sobie po niebie dokladnie w tym samym miejscu i czasie, w ktorym na Ziemi krecony jest obraz z ISS? Jakis zdesperowany ochotnik? Jak oni to robia, ze trasa nagrywanego w studio obrazu z ISS, pokrywa sie z trasa lsniacego punktu na niebie, przelatujacego nad moim pieknym miastem badz nad Waszymi miastami, kiedy to mamy rzekomo okazje widziec ISS nad Polska? A moze to taki specjalny dron, ktory udaje ISS, zeby nie bylo, ze to wszystko powstaje w basenie i w studio… No na bank dron… ? Ale w Pana Jezusa i jego Tate wierzycie, prawda…? Oni obaj tam sa, w niebie, gdzie nie ma ISS… Spoko. ?

    • Wiktor Muszyński

      Tylko w Tate, przynajmniej ja, za resztę się nie wypowiadam.
      A wracając do naszej cudownej ISS.

      Nałukofcy z centrum kosmicznego zawsze pokazują mapę ziemi wg Merkatora z taka sinusoidą co ma niby obrazować przelot dookoła kulistej ziemi

      https://uploads.disquscdn.com/images/aaaac3a1b4f600e23ed233d70779d552ce3e94873599cc688deade6b1fd7da0a.jpg
      Ja naniosłem tę trasę nad płaską ziemię, co dało rezultat , że krąży owszem ale po jakimś torze owalnym ale nie dookoła kuli tylko nad płaszczyzną ziemi. Ponieważ ISS nie lata na GEO tylko LEO więc tych sinusoidek jest więcej i z pewnością owal będzie sie obracał tak jak napędzają go silniki ISS , bo ziemia przecież nie będzie się obracała 🙂

      https://uploads.disquscdn.com/images/c071232e8c63281b262879536f174bb7718817757c76a4474884f6eaefdaaeb7.jpg

      Jak zobaczę machającego mi ręką z ISS astronautę na żywo przez teleskop to uwierzę , że nie kręcą w studio

      • ?????

        Spisales sie bardzo, a do faktu, ze ISS widac z Ziemi, kiedy sunie po niebie, nijak sie nie odniosles… o_O A idz pan w p’zdu i nie zawracaj juz glowy. Wiara w Tate, wiara w plaska Ziemie – no nie mam wiecej pytan, wszystkiego dobrego.

        • Wiktor Muszyński

          Szanowna Pani
          Gdzież by śmiał być takim ignorantem, już się odnoszę.
          Tak widzimy ISS z ziemi:
          https://uploads.disquscdn.com/images/96264e55ab5cefa1c59b1aae38125b952bf1bef7b41e772aa61116bb1f17e496.jpg

          https://uploads.disquscdn.com/images/bd499e499500023ac92acf147213b0895698e6d75f596da9fae1604a748aecea.jpg

          A tak widzą ją ( ISS ) graficy z NASA, nie wiem jak to nazwać , że ISS walnęło sobie samojebkę ?
          https://uploads.disquscdn.com/images/cf7da3cc5a4ca8ac68c1d91c488774e8a5dfb0a27dd25e4b2bafb3b44092671d.jpg

          Jak długo , będą robić z ludzi głupków, że jak ma być czegoś nie widać lub na ich korzyść to sprzęt był zły, ale jak chcą coś pokazać to profesjonalne studio fotograficzne się chowa, o retuszu i kopiuj/ wklej nie wspomnę

          • ?????

            Alez z Ciebie pajac… Przeciez wciaz nie odniosles sie do faktu, o ktorym pisalam, czyli, ze widzimy ISS z Ziemi wlasnymi oczami i w czasie rzeczywistym, kiedy przelatuje po niebie nad nami, plus fakt, ze wiemy z wyprzedzeniem kiedy i gdzie na niebie sie jej spodziewac. No ale generalnie dziekuje Ci juz za uwage, trollu. o_O EOT

          • asdasdasdasd

            Dlaczego go obrażasz?

            Co do samojebki… zakładając że na stacji przebywa X osób oraz że muszą coś jeść oraz rotować bo by pomarli z braku grawitacji, oznacza to mniej więcej tyle że coś lata tam z dostawami ;). Więc Pan prom kosmiczny zrobił zdjęcie Pani ISS.

            Co do publicznej wiadomości, każdy naciąga prawdę. Zdjęcie zapewne zrobione dobrym sprzętem jest podciągane graficznie by nadawało się do czasopisma ;). Odnosząc się nieco z innej perspektywy, LUDZIE NIE ISTNIEJĄ, wszystkie modeli to photoshop, łącznie z wielkością oczu i długością szyi.

            Co do przedstawienia mapy, tak masz rację, jakoś mapę trzeba było przedstawić. Ale zawsze mamy globus oraz japońską mapę opartą o trójkąty ale nie wiem czy nadawałaby się do prostego nawigowania. Wszystko jest więc kwestią uproszczeń. Nie chce mi się wierzyć w świat, w którym każdego trzeba by uczyć ostrej fizyki by móc nawigować bez uproszczonym map.

            Innymi słowy posiadasz samochód i sprzedajesz go na alledrogo, co robisz? Ładne zdjęcia drogim sprzętem czy tandetne foty? NASA robi ładne bo chce sprzedać swoją wiedzę w ładnym opakowaniu. (okresu zimnej wojny, nie będe brał zbyt poważnie).

          • ?????

            Nie obrazilam go, ani przez chwile nie mialam takiego zamiaru. IMO swiadomie zachowywal sie jak pajac, wiec w kilku slowach sie do tego odnioslam. Z pozdrowieniami.

          • Wiktor Muszyński

            Szanowna Pani
            Napisała pani EOT, a poniżej obnosi się z tym jak to ” pajacowi dołożyłam”
            proszę, bardzo:
            https://uploads.disquscdn.com/images/1c7ca09b397d4d154acb00fecaab8cac201df86c9765ca7920824c11d2f20fe3.jpg

            a to dla kontrastu:
            https://uploads.disquscdn.com/images/8d0630196def53a2f91eaa00a9c22b781bc8da3bf93e9819f3c705c204efeafc.jpg

            Wesołych Świąt życzę Pani i Szczęśliwego Nowego Rok 2017

          • ?????

            asdasdasdasd zwrocil sie do mnie z zapytaniem Dlaczego go obrazasz?, w zwiazku z czym udzielilam mu zwiezlej odpowiedzi. Z niczym sie tam nie obnioslam, wiec nie zaginaj czasoprzestrzeni – IMO jestes pajacem i tylko te kwestie mu wyjasnilam. EOT skierowalam konkretnie do Ciebie, w odniesieniu do krotkiej pogawedki z Toba, w ktorej zlales totalnie temat, trolujac go sredniej wartosci pierdolami. Tyle. Za zyczenia serdecznie dziekuje i szczerze odwzajemniam, a teraz odwal sie juz ode mnie Szanowny Panie – ja juz z Toba skonczylam.

        • Prorok

          Dobra geniuszu to gdzie jest reszta tych satelit? Przecież oprócz tej od ISS są też inne to dlaczego na nagraniach ich nie ma
          ? Czemu żadne nagranie nie jest w 360 stopniach nawet w 180 nie ma co technologia na to nie pozwala? Czemu na księżycu był wiatr podczas wbijania flagi? Przecież księżyc nie ma atmosfery. Dowodów na to jest bardzo dużo wystarczy logicznie na to spojrzeć

          • ?????

            logicznie spojrzec… To w sumie wszystko wyjasnia. Czas najwyzszy, bys procz patrzenia, zaczal rowniez logicznie myslec. Albo nie – najlepiej w ogole daj sobie z tym spokoj, zanim po raz kolejny powielisz te swoje brednie. A teraz wybacz, szanuje swoj czas, dziekuje wiec za uwage i serdecznie pozdrawiam. EOT

          • ojkuku

            Mordeczko na nic mu nie odpowiedziałeś tymi wypocinami. Może sam w to nie wierzysz ? Twoja wiedza opiera sie na książkach które powielasz i filmach które oglądasz zero własnej inicjatywy

          • ?????

            Alez masz racje pajacyku – na nic mu nie odpowiedzialem, gdyz to bardzo duzo pisania, a zwazywszy na jego wypowiedzi, szanse, by zechcial przyswoic przedstawiony mu material, bardzo znikome, wiec totalnie nie dostrzegam tu sensu sie przed nim produkowac. W zwiazku z tym taka krotka wypowiedz, przy ktorej wbrew temu co sadzisz, ani troche sie nie spocilem. ?

            Co sie zas tyczy mojej wiedzy – z wlasnej inicjatywy zbudowalem u dziadka w garazu rakiete, oblecialem nia Mleczna Droge i teraz dziele sie z innymi tym wszystkim, co podczas moich kosmicznych podrozy ujrzalem. Nie czytam zadnych ksiazek na ten temat, ani tez nie ogladam filmow, wiec nie chrzan mi o braku wlasnej inicjatywy, bo wszystko co wiem o kosmosie, widzialem wlasnymi oczami, a obecnie pracuje nad poprawieniem zasiegu mojej rakiety! ?

  • amator

    Zdjęcia z rakiety V2 proszę pokazać wszystkie 🙂 i osobno! , a nie jedno zdjęcie na którym nie widać punktów odniesienia oraz podsumowujące, które jest ”montażem” i normalny obserwator nie widzi profilowania linii horyzontu w znany nam zakrzywiony kształt…dzisiaj dzieci też mają dostęp do cyfrowych aparatów oraz programów graficznych i znają większość trików…

  • LORD

    Trafiłem na tę stronkę ponieważ myślałem że czegos nowego się dowiem a tu zdjęcia i filmiki na komputerze przez grafika zrobione, ile czasu potrzeba by wam wytłumaczyć że żadna NASA nie była na księżycu a i według nauki i fizyki ziemia jest geoidą spłaszczona poprzez ruch obrotowy i tak nas uczono a teraz to NASA uczy o okrągłości idealnej ziemi ,tyle że nauka i NASA to jeden wielki bełkot i blef .Zostało juz wszystko obalone przez ludzi wierzących w płaską ziemię i po wysłuchaniu ich,przeanalizowaniu i przemyśleniu całej historii o naszej ziemi jak to od ponad 500 lat żyjemy na globie ponieważ wolnomularz (loża masońska ) Kopernik bez teleskopu wstrzymał słońce a ruszył ziemię na rzecz ogłupiania ludzi .Twierdzę również że ziemia prędzej bliska jest płaskości niż okrągłosci.Nie obrażam nikogo ale wiem że na mnie pluć będziecie ponieważ człowiekowi łatwiej przyjąć kłamstwo aniżeli prawdę ,wiem że uczono nas o (śmiesznej )grawitacji masona Einsteina nawet TESLA miał z tego piękny ubaw i AUGUSTE PICCARD który jeszcze przed stworzeniem NASA widział ziemię z góry i szeroko głosił o płaskiej ziemi i firmamencie no ale potem stworzono machinę do kłamstw NASA .Ok na razie tyle bo bym musiał tu książkę napisać a i wiem że to nie przekona ludzi ,PRAWDA jest dla nas zła my wolimy kłamstwa nawet wierzymy co jakiś król czy faraon na śniadanie jadał 500 czy 1000 lat temu a nie potrafimy przekazać wiadomości z dnia powszedniego .POZDRAWIAM i zachęcam do szukania prawdy i ostrzegam jest to ciężki orzech do zgryzienia ,przy szukaniu natraficie na przeszkody i im większa Twoja wiedza będzie tym większe kłamstwo widzieć będziesz .

    • Wiktor Muszyński

      cyt.: ” i zachęcam do szukania prawdy i ostrzegam jest to ciężki orzech do
      zgryzienia ,przy szukaniu natraficie na przeszkody i im większa Twoja
      wiedza będzie tym większe kłamstwo widzieć będziesz .
      Nic dodać nic ująć , trafiłeś w “10” tym zdaniem, czasami mam chwile , że wydaje mi się iż to mnie przerasta, ale po kilku dniach znajduję podpowiedz do problemu lub sam go powoli rozgryzam.
      Płaska ziemia burzy ich system i muszą to za wszelka cenę obronić. Stąd mamy loty poza granice układu słonecznego, na Marsa i zakaz wycieczek na Antarktydę.
      Jak widzisz odwalam tu czarną robotę, bo Pani Ola jak widać jest bardzo zauroczona tymi kolorowankami z NASA.
      Obecnie rozpracowuję to”
      https://uploads.disquscdn.com/images/9351d79020e29dff9029bf9dcf78750c63b4f1b002ce2e2c6dc0d998c800b1dd.jpg
      Nie jest to fotomontaż więc jest do wyjaśnienia kwestia czym , gdzie i jak takie kolorowanki zrobili.
      Myślę , że dopiero po nowym roku dam odpowiedź.

    • ?????

      No to troche poszukalam… Nie do konca jeszcze wiem co o tym sadzic, ale wczesniej juz @Wiktor tak bardzo probowal mnie tu oswiecic, teraz znow pojawiles sie Ty, kolejny, ktoremu chcialo sie poswiecic swoj czas na cos, co zazwyczaj z braku czasu jako niedorzeczne zlewamy, wiec po raz kolejny ruszylam w net, jednak tym razem chyba wdepnelam w to gowno na dobre. ? Wiele lat temu mialam juz taki stan, zaszlam w tym tak daleko, ze postanowilam sobie odpuscic niebo i gwiazdy, by nie wykonczyc sie z bezradnosci, niemocy dalszego poznania i temu podobnych, a teraz musialam znow trafic tutaj, co gorsza spotkac tu dwoch upierdliwych fanbojow od plaskiej Ziemi. Nie zachwyca mnie to, no ale wlasnie, jest film, zapewne jeden z pierwszych, ktore jeszcze zobacze… Mozecie sobie odfajkowac trafienie – poczulam potrzebe solidniejszego zglebienia tematu, choc jakos nie czuje sie z tym szczesliwsza…

      Ten juz obejrzalam:
      https://youtu.be/3oJLJYJY7vs

      A ten na drugie danie, jak troche sie przespie:
      https://youtu.be/wil2AXLI51c

      Dobranoc…

      • ?????

        No coz, te i inne filmy, ktore w temacie Ziemi plaskiej obejrzalam, to generalnie slaba sensacja, naciagana do tego stopnia, ze momentami az smieszna, zeby nie uzyc slowa zenujaca. Takie tam niedzielne kino familijne, w sam raz na czas po porannych zakupach i wspolnej mszy, jesli ktos takowych zazywa. Co wiecej sadze na ten temat – we wczesniejszym obszernym komentarzu kierowanym do Macieja.

        • Wiktor Muszyński

          No wiem, że miałem iść …., ale jakoś nie mogłem sobie darować, by w temacie 24/7 transmisja na żywo z ISS , tego linka nie zamieścić

          Dla mało rozgarniętych, streszczę: prezydent Bush wizytuje centrum NASA, ale to nie jest ważne, najważniejszy jest ekran gdzie widzimy członka załogi ISS na tle tzw. blue box-a . Czyli kręcimy w Hollywood lub w samolocie “gravity 0” a potem robimy cuda wianki.
          ISS = International Space Speculation

        • anunak

          niedzielne kino to masz non stop w tv

    • Ja

      Zgadza się, że Ziemia jest spłaszczona na biegunach, że przynajmniej tak uczyli a to zdj to fotomontaż

      • A wiesz, o ile jest spłaszczona?

        • ?????

          Z tego co widac w komentarzach pod artykulem – wystarczajaco… ?

          • anunak

            https://youtu.be/O3NumAkkSCU od początku wiadomo było że ziemia jest płaska

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            No jaaasne, ze od poczatku. Ale ktorego poczatku? Tego przed, czy po Chrystusie? 🤣 Idz sie lepiej pomodlic za plaska Ziemie i ograniczonych idiotow, ktorzy w to wierza. ✌️

  • Maciej

    Średnica Księżyca wynosi 3474 km[5], nieco więcej niż 1/4 średnicy Ziemi. Zdjęcie „Wschód Ziemi”, 1968 rok. Fot. NASA. Czy ziemia nie powinna być trochę większa ?Trochę mała ta ziemia kto tutaj jest mniejszy ? Ziemia czy księżyc 🙂

    • ?????

      A wziales w ogole pod uwage odleglosc w tych swoich glupawych obliczeniach? Rozumiem, ze jestes jednym z tych od plaskiej Ziemi, satelitow, ktorych nie ma na filmach od NASA i temu podobnych glupot, jakie pojawiaja sie w komentarzach pod wpisami na temat ogolnie pojetego kosmosu?

      • Maciej

        Jednak źle rozumiesz :). Nie jestem jednym z nich. Pomóż, żebym nim się nie stał. A jak z ziemi obserwuje księżyc to odległość jest inna ? W momencie zdjęcia z księżyca odległość się powiększa ? Dlaczego od 44 lat nie latamy na księżyc ? Jest pełno tego typu pytań, ale nie zauważyłem konstruktywnej odpowiedzi. Ciągle tylko głupi ten głupi tamten, walnij się w czoło itp.

        • ?????

          To chyba dobrze. Choc moze i nie dobrze… Nie mam na ten moment pewnosci, czy jeszcze jestem w stanie Ci pomoc, coraz bardziej odnosze wrazenie, ze oni juz mnie urobili i smutek mnie lekki ogarnia, ze mojego ukochanego kosmosu nie ma. ? Najgorsze jednak, ze niejakiego Boga w tym coraz wiecej, choc mozna by przyjac, ze skoro w tle pojawia sie Bog, to wszystkie te opowiesci sa nie mniej wiarygodne… W sumie Kosciol tak zwany wciaz wp’eprza sie nam do zycia tutaj na Ziemi, wiec czemu mialby nie wtykac swoich lap do kosmosu i preparowac historyjki na jego temat, by ciemny lud wciaz trzymal sie grzecznie przy nodze na smyczy… Poki co, rozwazam tylko rozne mozliwosci, ale bez sciemy musze przyznac, ze cos jest na rzeczy i wiele argumentow na ksztal Ziemi inny niz kulisty, zdaje sie miec dosc gleboki sens. Nie przekonuje mnie eksperyment z rzeczka, teoria promyczkow slonecznych przedzierajacych sie przez chmury i co w tym najbardziej beszczelne, totalny zlew na grawitacje, na podstawie czego uwic mozna z latwoscia te wszystkie pierdoly. Co do tych promieni slonecznych, czesto spotykam takie widoki na trasie moich XC Race’owych podbojow mazowieckich sciezynek i asfaltow, i choc teoria na temat odleglosci sloneczka od Ziemi jest fajna, nijak nie odnioslem do tej pory wrazenia, ze sloneczko wisi mi nisko nad glowa. Mysle, ze to totalnie naciagana pierdola, zwazywszy, ze dane mi bylo widywac wielokrotnosc zjawiska na duzej, panoramicznej przestrzeni, gdzie w chmurach pojawialo sie kilka dziurek i z kazdej promyczki padaly w ten sam sposob, co podstawiajac pod ta fajna teorie sugerowaloby, ze mialem na trasie do czynienia z kilkoma sloneczkami… Zreszta to samo zjawisko zachodzi na przyklad w dziurawym dachu, gdzie swiatlo wpadajace do pomieszczenia przez odlegle od siebie dziurki, rowniez jest rozpraszane, nie jest absolutnie tak, ze w kazdej z tych dziurek pojawia sie pod innym katem. Warto tez wziac pod uwage budowe chmur, przypomniec sobie lekcje fizyki, pryzmaty i inne temu podobne pierdolki. Ja wiem, ze wygodnie byloby zamknac nas pod szczelna kopula i hodowac sobie jak zlota rybke, ale serio, bez przesadyzmu… Jeszcze jedna kwestia odnosnie promyczkow. W filmach dostepnych w necie piekie rozprawia sie o perspektywie, ale kiedy juz chodzi o slonce i jego promienie, to ich przedluzenie wyznacza dokladnie miejsce, w ktorym niedaleko nad Ziemia, tuz nad chmurkami, wisi sobie sloneczko… ??
          Wrocmy jednak do odleglosci Ziemi od ksiezyca i lotow na ksiezyc, ktore sie nie odbywaja. No wiec skad wiadomo Macieju, jakiej wielkosci powinna byc ta Ziemia na zdjeciu, kiedy nie mamy na nim zadnego punktu odniesienia, nie wiemy jakiego uzyto obiektywu i co chyba najbardziej istotne, w ktorym miejscu na tym zdjeciu wlasciwie widzimy ksiezyc? Ja osobiscie widze kawalek jakiejs ch’jni u dolu obrazka, co do ktorej nie mam absolutnie zadnych danych odnosnie w jakiej odleglosci od niej znajdowal sie obiektyw, przez ktory zrobione zostalo to zdjecie tudziez jaki byl zamysl artysty, kiedy rysowal ten piekny obrazek. Przyjete zostalo, ze zdjecie zrobione bylo z powierzchni ksiezyca, co daje ta sama odleglosc, z jakiej patrzymy na ksiezyc z Ziemi, tymczasem zdjecie rzekomo zostalo zrobione przez sonde Lunar, podrozujaca sobie ponad powiezchnia ksiezyca, ktorej pozycji przeciez nie znamy… Wystarczy troche logicznego myslenia. Prosty przyklad. Stoimy na Ziemi, gapimy sie na ksiezyc. Wyciagam przed siebie reke, na tle ksiezyca umieszczam palec. Wow, widze palec na tle ksiezyca! Teraz zblizam moj palec – nazwijmy go Lunar – w kierunku oka. Ojej, ksiezyc robi sie coraz mniejszy, zniknal! Niech mnie ktos poprawi, jesli jestem w bledzie…
          Na koniec opracujmy jeszcze te loty, ktorych nie ma. No wlasnie, skad w ogole wiadomo, ze od 44 lat nikt nie lata na ksiezyc? Z TV? Od NASA? No skad? A co jesli lataja non stop, a ta cala parodia nagrywana na Ziemi w basenach i samolotach jest tylko po to, by odwrocic nasza uwage od tego, co dzieje sie tam na gorze… Pan w swoich filmach na temat plaskiej Ziemi mowi, ze satelit niet, ze ISS niet, ale nie potrafi wyjasnic co to za blyszczace punkty zapierniczaja po niebie… No ja tez nie potrafie tego wyjasnic, ale one wciaz od lat juz po tym niebie lataja. Czyzby anioly w sluzbie najwyzszego pana dogladaja, czy jego dzielo ma sie dobrze i czy jeszcze zesmy sie do cna nie powybijali? A dlaczego tych satelit mamy szukac na tle ksiezyca? Przeciez one moga miec zupelnie niezgodny z polozeniem ksiezyca pulap, moga znajdowac sie w totalnie innym miejscu. A ile razy widzieliscie w zyciu samolot na tle ksiezyca badz slonca? A ile razy bociana, wrobelka, czy jaskolke? No wlasnie… A one przeciez sa, jest ich tak wiele…
          Coz, teoria plaskiej Ziemi wydaje mi sie nie mniej naciagana, jak rzekome loty na ksiezyc i podroze ISS; samolotem po niebie tudziez w basenie. Nie zebym totalnie ja odrzucal, ale jesli Ziemia istotnie nie jest kulka, jest zdeformowana i bardziej plaska, niz kulista, to mimo wszystko wielu, ktorzy ja glosza badz wyznaja, zdecydowanie lekko sie zapedzili, powinni wrocic do szkoly i tym razem bardziej uwazac na lekcjach fizyki…

          • hehe

            Szanuje wykład.! <3

          • ?????

            Dziekuje, bardzo mi milo. ? Tym bardziej, ze nagle nie widze chetnych do dalszej dyskusji… ?

          • Wiktor Muszyński

            bo kazałaś im iść , cyt.: ” w pizdu ” i że : ” z panem skończyłam “

          • ?????

            Nie kazalam, co najwyzej zasugerowalam, gdyz wciaz szczedziles sobie konkretow, a i nadal mimo to, chetnie sie pod moje komentarze podlaczasz, niezmiennie nie majac nic sensownego do powiedzenia – ot, spontanicznie dorzucasz jakies tam bezwartosciowe bzdety, jak chocby ostatnio ta zacna lunetka, ktora… no wlasnie – ktora nic, tylko stoi sobie, a my wiemy, ze ja masz… Moze wrzucilbys kilka ciekawych zdjec, ktore z jej pomoca zrobiles, pokazalbys cos konkretnego, moze jakies za, albo przeciw, czy chocby jakies zdjecia ksiezyca, ktore tak bardzo tutaj lubimy, a nie tylko zademonstrowales, ze masz i niby co my mamy z tym zrobic… A tak w ogole, jak juz tu wciaz jestes, to moze jednak odnioslbys sie do to tej laurki, ktora spisalam – obiecuje, ze bede grzeczna.

          • Wiktor Muszyński

            Jeszcze raz , na spokojnie oceńmy fakty:

            1. Pani umieszcza pod szumnym tytułem “…..a nie fotomontaż” zdjęcia Ziemi z księżyca

            2. Ja po obróbce w Gimpie wykazałem , że to dalej fotomontaż

            3. Skoro nic sensownego w tym temacie Pani nie pisze to ja też piszę podobnie

            Jakoś tak dziwnie sie składa , że jak już NASA umieści jakieś cuuuudowne a ktoś coś przy nim wynajdzie to nikt jeszcze prawdy nie powiedział tylko pokrętne tłumaczenia

            W postach były pytania o wysokość przelotów ISS nad ziemią, Pani podaje ok. 400 km, nałukofcy z NASA mówią , że jest to 350-353 km. Tu nie apteka, i o 50 km nie będę sie kłócił.
            Ciekawie to wygląda gdy sie to narysuje w skali prawidłowej a nie jako poglądowa
            ilustracja komputerowa. Czyli nad czubeczkiem czerwonego grota strzałki
            mamy ISS

            https://uploads.disquscdn.com/images/fd042e89461449ad0f269490bda22a90e66cbb41185573700ecec71726e8b375.jpg

          • ?????

            Czy Ty mnie przypadkiem nie mylisz z kobieta o pieknym imieniu Aleksandra?

            Jestem spokojna, ewentualnie spokojny – jak juz tam sam wolisz, mi podobaja sie obie formy. ?

            Zatem ze spokojem odpowiadam.

            1. Pani napisala jak jest – zdjecie przedstawia Ziemie widziana z Ksiezyca i mie jest to fotomontaz jako taki.

            2. Za kazdym razem kiedy piszesz o Gimpie jako narzedziu, ktorym zdemaskowales fotomontaz, chce mi sie smiac i robie to – czuje jak podnosza mi sie kaciki ust, oczy lekko mi lzawia i cieplo naplywa mi do brzucha. ? Smiech bieze sie stad, ze raz – to jest tylko Gimp, czyli taka tam sobie aplikacyjka, i dwa – sposob, w jaki piszesz o zdemaskowaniu sprawia, ze oczami wyobrazni widze James’a Bond’a z Gimpem, poszukujacegontaniej sensacji w obrazku, w ktorym nikt nie zamierzal niczego ukrywac. My to wszystko wiemy, juz kiedys o tym pisalam – NASA sklada zdjecia z kilku roznych klatek, stosuje filtry, koloruje zdjecia czarno-biale w celu ukazania jak najwiecej skladowych obrazu, ktorych nie widac w ciemnym z natury kosmosie tudziez w czerni i bieli. Wiemy to, rozumiesz? – Nie musisz sie w ogole nad tym wysilac, ryc w tym jak kret i demaskowac, gdyz jest to wiedza powszechna.

            3. Tu juz nie wiem do ktorej Pani sie zwracasz, wiec pozwol, ze nie bede zgadywala i spuszczala sie z dwiema opcjami, by z ktoras z nich trafic.

            Co do Twojej ilustracji – jest bardzo slabo opisana, ciezko z niej odczytac Twoj przekaz. Doceniam sam fakt, ze chciales to jakos wizualnie przedstawic, jednak brakuje na tym rysunku wielu szczegolow, ktore uczynilyby go czyteknym rowniez dla nas, ktorzy nie maja w swojej pamieci drogi, ktora Ty zmierzasz. Sprobuj to bardziej szczegolowo opisac, bo poki co, wynika mi z tego tylko to co juz wiemy – wierzysz tudziez udajesz dla beki, ze Ziemia jest plaska… ?

  • Jusz Dari

    bez montażu ? wątpie bo gdzie podziały się śmieci?????????

    • ?????

      Co to masz na koncu zdania? o_O

  • Adam Aneta Snarscy

    Naprawdę nie wie Pani że nasa stworzyli nazistowscy naukowcy wywiezieni do USA.A jakie mieli motto “kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą” .

    • ?????

      Pani jest znacznie bardziej ogarnieta, niz ciemny lud, ktory glosi tego typu brednie, dzieki czemu jest w stanie w ogole prowadzic tego bloga, sensownie rozdzielajac kwestie zwiazane z religia i nauka. To tanie pseudofilozoficzne motto pasuje idealnie wszedzie tam, gdzie zachodzi potrzeba go uzyc, w zwiazku z czym sugeruje glebiej sie zastanowic przed jego uzyciem kolejnym razem, gdyz wysmienicie komponuje sie nie tylko z ksiega zwana biblia, ale rowniez z Wszechmogacym Panem, o ktorym owa ksiega traktuje.

  • Adam Aneta Snarscy

    Tutaj chodzi tylko o to żeby pozbyć ludzi wiary w Boga Sprawiedliwego stwórcę wszystkiego.Nie chodzi tu o katolików bo to zakłamane chrześcijańswo, chodzi o to co mówi nam biblia o płaskiej ziemi naprawdę jest tam opisane wszystko jak naprawdę wygląda nasza ziemia.A jeśli biblia jest prawdziwa to mamy przekichane jeśli nie uwierzymy w Boga bo jego sprawiedliwość nas kiedyś dosięgnie.

    • ?????

      Zacna katecheza, jednak bog sprawiedliwy stworca wszystkiego, zyje co najwyzej w glowach wypelnionych plaskimi jak ta ziemia mozgami, jako i ta biblia gloszaca prawde, ktora takim jak Wy, do cna wymieszala juz religie z rzeczywistoscia. Niemniej jednak, niechaj Pan bedzie z Wami i ma Was w swojej opiece, kiedy dzien Wasz ostatni na Ziemi, zaiste okaze sie dniem Waszym ostatnim… Amen.

  • CDnN

    Witam. Czy ktoś z Was sprawdzał na jakiej orbicie są satelity? Dlaczego ISS jest w miarę bezpieczna i nie mija się z innymi satelitami o długość baterii słonecznych? Dlaczego mogę ją śledzić “na żywo” i jak przelatuje nad moją miejscowością, to ją WIDAĆ!!! (jasno świecący szybki punkt przelot trwa kilka minut). A TERAZ UWAGA! W trakcie jej przelotu często słyszę jak kosmonauci rozmawiają z krótkofalowcami na ziemi! (145,800Mhz FM). Dlaczego nie ma zdjęć przelatujących satelitów telekomunikacyjnych. Jak wysoko (daleko) jest orbita geostacjionarna, gdzie są wszystkie (większość) satelity telekomunikacyjne, Jak wysoko latają te od GPSu? Jaka jest wysoka, a jaka niska orbita. Czym się różni czułość filmu czarno-białego od kolorowego lub przetwornika w kamerze? Aaaaaa… I tłuką się te satelity o kopułę, jak muchy w szklance. A nie, pewnie to balony, albo samoloty, a Księżyc jest przyklejony do kopuły, a nie jednak nie może być przyklejony, bo się porusza, a może to Ziemia się porusza? A, nie może, bo jest płaska i jakby się przechyliła toby ludzie pospadywali… I te setki ludzi pracujących dla NASA czy EISA czy Chińczyków czy Rosjan. Ile im płacą, że trzymają język za zębami? Można się do NICH zapisać? Od ponad 2 tysięcy lat (Platon? Arystoteles? nie pamiętam) NASA pilnuje, żeby się przypadkiem nikt nie wygadał, że ziemia jest płaska i zmieniają wszystki książki i rękopisy. Jakie znajdą.
    No wszystkie macki i szypułki opadają, jak się czyta, co też Wy Ziemianie wypisujecie………. CDnN…

    • ?????

      Szkoda czasu i spisanych slow – to sa ciemnogrodzianie zyjacy z dala od nauki, a kiedy sie z nia niespodziewanie zderza, totalnie nie potrafia z tym sobie poradzic, czego efekty mozna podziwiac w komentarzach… Przeciez oni nie potrafia nawet oddzielic tej plaskiej Ziemi, od szopki z ladowaniem na ksiezycu nakreconej w studiu przez Kubrick’a, a gdzie tu dopiero prowadzic sensowna dyskusje na temat ksztaltu Ziemi, kosmosu jako takiego poza ta ich boska kopula, albo ISS i nagran z jej pokladu, z wykorzystaniem niebieskich ekranow. o_O Plaska Ziemia… I nie ma satelit… Spoooko… :]

      • Wiktor Muszyński

        siemanko z ciemnogrodu, właśnie mamy nowy rok bo pełną beczkę nasrali i wszy bociana zadziobały oraz psy dupami zaszczekali

      • Wiktor Muszyński

        droga panoi Aleksandro
        mgr inż. z technologi procesów chemicznych oraz żywności i żywienia człowieka to chyba nie ciemnogród

      • Wiktor Muszyński

        a to widziałaś

        • Och, to nasz ulubiony film. Pokazuje cały bezsens teorii spiskowych. 😀
          Czy wiesz jak działa greenbox? Bo to, co tam widać na ekranie z całą pewnością nim nie jest. Umieszczenie w tle greenboxa kratki kompletnie rozwaliłoby jego użyteczność.

          • Wiktor Muszyński

            kratki sa po to by zrobić krawędzie perspektywy , np. korytarz lub tunel

          • Nie, to nie tak. Tło musi być idealnie gładkie, bo inaczej nie da się dobrze nałożyć obrazu. Nikt nigdy nie robiłby greenboxa z liniami w tle. Zresztą sam zobacz, jak wygląda prawdziwy greenbox.
            https://uploads.disquscdn.com/images/95fdaee0691c58e5e2bbbb3310a02dbe48311b1854a60f4fbfcc7830b7a562e2.jpg

          • ?????

            Rozmawiacie o dwoch roznych technologiach. Ta derka w kratke rozwieszona w ISS tudziez w studiu filmowym na Ziemi, skojarzyla sie ciemnogrodowi z Blue Screen’em i najprawdopodobniej przez ta krate wlasnie, ktorej swoimi tegimi mozgownicami ciemnogrodzianie nie odrozniaja od tej wystepujacej w Blue Screen’ie. Ale to i tak w sumie malo istotne przy fakcie, ze oni cuda wykonywane na prawdziwej ISS badz w studiu na Ziemi, biora za dowod na plaskosc Ziemi. Ja pier… plaska Ziemia – jak to w ogole brzmi… I jeszcze ten jeden emerytowany magister z papierami za kaszanke produkowana na dzialce za czasow PRL’u prezy sie z luneta, przez ktora nie widzi kopuly, widzi planety i gwiazdy, ale co tam, ona jest plaska! Naprawde! Ziemia jest plaska, satelit nie ma, a ISS to fejk! ?

        • ?????

          Braaawo! Spoko z Ciebie magister inzynier… ??
          Bez urazy, jednak ciemnogrod prezentujesz tutaj najlepiej ze wszystkich, ktorzy jakkolwiek zabrali glos w tym dramatycznym temacie, natomiast magistra w Tobie tyle, co w pucybutach, z ktorymi prawdziwym magistrom mozesz co najwyzej polerowac sandaly.

    • Archan NoAngel

      BUahahaaa, Genialna szydera. LOve U maaan 😀

  • vilq

    Hahahahaha! Nie fotomontaż?! W darmowym Blenderze lepiej bym wyrenderowałbym powierznię księżyca.

    • A co to ma do rzeczy, co byś wyrenderował?

  • Kamil Łabowicz

    To jest fotomontaż i każdy to widzi.

    • Jakie masz kwalifikacje, by ocenić czy to fotomontaż? Jesteś specjalistą od fotografii satelitarnych? Astronomem? Czy może piszesz, co tak Ci się wydaje “na chłopski rozum”?

      • Kamil Łabowicz

        NASA z hebrajskiego oznacza “oszustwo”. NASA zatrudnia najlepszych grafików do tworzenia swoich fotomontażów. Tutaj masz wywiad z byłym pracownikiem NASA:

        Jakie mam “kwalifikacje”??? Bardzo proste, posiadam zdolności do samodzielnego analitycznego myślenia.

        Zobaczmy te fakty:
        “Rosyjski śledczy zwraca uwagę przede wszystkim na dziwaczne zaginięcie zarówno oryginału filmu z lądowania jak i próbek księżycowych z tego lotu. NASA już w 2009 roku przyznała, że oryginalna taśma z lądowaniem na Księżycu została skasowana wraz z 200 tysiącami innych nagrań. Urzędnicy tej agencji przekonują, że zrobiono to dla oszczędności. Co więcej NASA przekonuje, że to nie problem, bo pierwsze nagranie z lądowania ma z CBS News i było ono rzekomo w lepszej jakości niż to należące do agencji kosmicznej.

        Markin nie może w to uwierzyć i sugeruje, że zarówno oryginalne nagranie jak i ładunek zabrany ze srebrnego globu to zabytki stanowiące część dziedzictwa ludzkości. Nie niszczy się przecież ot tak dowodów na największe osiągnięcie ludzkości. Jest to o tyle ważne, że już jakiś czas temu w wątpliwość poddano możliwość dowiezienia na Ziemię nagrań z Księżyca w nieuszkodzonej formie”
        http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/rosja-domaga-sie-sledztwa-w-sprawie-ladowania-ksiezycu

        Jednym słowem NASA niszczy oryginalne filmy i zdjęcia z pobytu człowieka na księżycu i tłumaczy się bardzo dziwnie. Dodatkowo to były zdjęcia ie cyfrowe, a obecnie każdy zdjęcia są cyfrowe czyli można je łatwo poddać obróbce, czyli każde zdjęcie cyfrowe można sfałszować.

        Tu nie trzeba być “specjalistą” tylko mieć własny rozum.

        Pozdrawiam 🙂

        • NASA82SC

          Posadzili gościa w fotelu i już jest ”spacjalistą”, są też tacy co często latają samolotami w Biznes class i nazywają się specami od lotnictwa, a dowody znajdują na wycieraczkach.

          …Jakie mam “kwalifikacje”??? Bardzo proste, posiadam zdolności do samodzielnego analitycznego myślenia….
          No gratuluję aplikuj na prezesa Orlenu, z takimi zdolnościami każdy stołek w tym państwie jest Twój.

          • 🆂🅸🅼🅾🅽

            Probowalem wlasnie to gowno obejrzec, ale wkurw mnie wzial od tego napierdalactwa lapa w fotelik i odpuscilem. Chyba specjalnie ten pajac tak chlostal ten fotel, zeby nie mozna bylo konkretnie sie skupic na prawionych przez niego idiotyzmach. 😕 Ludzie z NASA predzej zrobiliby mu z dupy jesien sredniowiecza, albo czerwony pazdziernik, a nie udawali, ze go nie znaja. A w ogole to NASA sama wrzuca do netu te filmy i inne pierdy o plaskiej Ziemi, ot tak po prostu, dla zabawy.

  • vgcv

    ale ściema fotomontaż ktoś się nawet nie natrudził by usunąć cień jaki księżyc rzuca widać go przy przejsciu nad ziemią

    • Jakie masz kwalifikacje, by ocenić czy to fotomontaż? Jesteś astronomem? Inżynierem kosmicznym? Czy może piszesz, co tak Ci się wydaje “na chłopski rozum”?

  • hubba jubba

    Widzę, że tu też płaskoziemcy dotarli. To jakaś sekta. Wiedzą swoje i żadne argumenty ich nie przekonują. Atakują z reguły fora ogólnodostępne, po kilka osób i próbują przekonać do swoich racji. Naukowe lub bardziej poważniejsze fora raczej omijają, bo ich tam zjadają na śniadanie.

  • Robert STarczewski

    No to widzę, że Ziemia urosła od 1968 roku, teraz się przynajmniej wielkość zgadza. Bo Ziemia widoczna z Księżyca o wielkości księżyca widocznego z Ziemi była mało przekonująca.

    • O, a skąd pomysł, że na zdjeciu z 1968 roku Ziemia ma wielkość Księżyca? Wygląda tam tak, jak powinna.

      • Robert STarczewski

        A stąd, że powierzchnia Księżyca to 37,93 mln km² (7,4%), zaś powierzchnia Ziemi to 510 mln km². Na tym nowym zdjęciu jest już prawidłowo.

        • Na starym zdjęciu też jest prawidłowo. Nie jesteś w stanie ocenić nie mając punktów odniesienia w postaci drzew czy krzywizny globu o znanym promieniu.

  • Wiktor Muszyński

    Czy mi przeglądarka nawaliła, czy wszystkie komentarze osunięto ?

  • Wiktor Muszyński

    Nic nie szkodzi, nie usunąłem tych zdjęć po filtrach w Gimpie u siebie, więc proszę bardzo:
    https://uploads.disquscdn.com/images/07a6032406578f782738e3f5dd1d509a36930ba4f429f989260430bf0112126e.jpg

    • Mariusz Juraś

      Z tego co moderator pisze to musisz być specialistą od fotografi kosmicznej 😀 Myślałem że padnę. Pokazujesz prosty przykład na sprawdzenie tych wszytskich zdjęć. Nie wspominając już o wpadkach ludzi którzy niby sa tam gdzies w kosmosie i ciągle coś robią i poprawiają.

      • Kolejny superspecjalista z Polsji, który zdemaskował NASA? 😂🤣
        Ciekawe – wydają miliardy dolarów, ale są tak slabi, że Wiktor rozwala cały spisek filtrem z GIMP-a? 🤔

        • Mariusz Juraś

          Nie wydają miliardów oni wydają cześć a resztą się dzielą. Niestety tak to już jest na tym świecie . Tak samo jak z tym ze świat jest zadłużony na miliardy dolarów tylko u kogo ??? 😀

          • A, czyli ile im zostaje, że tak marnie fałszują te zdjęcia?

          • Mariusz Juraś

            Odpowiedz jest prosta…. Widocznie za mało.

          • aaaa

            a TV z satelity to pewnie po kablu dociera

          • Mariusz Juraś

            a GPS i telefonia komórkowa też działa z satelity….

  • Miki

    tanie cgi nara

    • Brawo Miki, Twoje niezawodne oko zdemaskowało NASA. Widać, że znasz się na rzeczy… 😀 😀 😀

  • djsat

    Skoro zdjęcia są autentyczne , to gdzie są gwiazdy ? nie wspomnę o satelitach których ponoć krąży kilkanaście tysięcy ?. Nic tylko czarno wokół ziemi więc naukowcy sami sobie zaprzeczacie .

    • Lukas85

      Nasa widocznie dla takich debili jak ty, musi w photoshopie dokropkowac gwiazdy, żebyś uwierzył, jak chcieliby wszystkich oszukac, to czemu ciagle pokazują zdjecia bez gwiazd?

      • djsat

        A to ciekawe bo właśnie o to chodzi że raz pokaują z gwiazdami a raz bez , tu masz z gwiazdami i też z nasa http://www.newsweek.pl/swiat/nasa-zdjecia-ziemi-z-kosmosu-grawitacja-zdjecia-przestrzen-kosmiczna-newsweek-pl,galeria,282884,1,1,2.html , i nawet jakiś satelita się pojawił , a gdzie te kilkanaście tysiecy satelit , moge sie zgodzić że krążą na różnych wysokościach ale i tak powinno być ich widać dużo więcej np za ziemią .
        Debil to człowiek który się nad niczym nie zastanawia i to nie jest kwestia wiary bo to w co wierzysz mnie nie iteresuję to sprawa indywidualna każdego człowieka , mnie raczej interesują nieścisłości nad którymi mozna się zastanowić, a jesli ty wierzysz we wszystko co piszą i mówią “bo tak jest…” to mogę ci wrzucić banana do klatki .

        • Lukas85

          To teraz popatrz na ekspozycję pierwszego zdjęcia, Ziemia jest ciemna, odbija mało światła, dzięki temu widać światło gwiazd. Na pozostałych zdjęciach masz dużo więcej światła, widzisz je, bo zostało odbite od powierzchni, białe chmury (biały kolor) odbijają dużo światła.
          Taki sam efekt zobaczysz na Ziemi, w mieście, które wypromieniowuje dużo światła nie zobaczysz takiego widoku na niebie (zdjęcie). A pojedź daleko za miasto a wszystko się zmieni. Dalej nie rozumiem po co Nasa miałaby na jednych zdjęciach dorabiac kropki, a na innych nie? Myślisz, że grafik się pomylił? W instytucji która obraca miliardy dolarów?
          https://uploads.disquscdn.com/images/68b241379e4244152b37a9cfb8e786f3146ebd19aef86c1e57f77534ef59d1c1.jpg

        • Damian Kuśmierz

          Gwiazdy nie są widoczne ponieważ rozpiętość tonalna aparatów fotograficznych jest zbyt mała.
          Jeśli mi nie wierzysz, możesz sprawdzić to sam!
          Wystarczy, że znajdziesz miejsce z dość jasnym podłożem i w pełnię księżyca (żeby odpowiednio to doświetlić), niebo powinno być bezchmurne.
          Jeśli jesteś w stanie dostrzec gwiazdy gołym okiem, zrób zdjęcie w taki sposób, aby jego połowę zajmowało podłożę, a drugą połowę niebo. Już w takich warunkach na większości aparatów nie zobaczysz gwiazd, a co dopiero na zdjęciu na którym ponad 80% zajmują bardzo jasne obiekty.

          Jeśli chodzi o widoczność satelitów… to taki satelita ma średnio kilka do kilkunastu metrów średnicy, wydaje się że są dość duże, ale Ziemia widoczna na tym zdjęciu ma ponad 12 tysięcy km ( 12 742 016 metrów). więc powiedz mi jakiego satelitę chciałeś tutaj zobaczyć?

  • Tomasz Wolny

    Dla wszelkiej maści “detektywów spiskuf” – na Facebooku @Wojtek Handke napisał:
    “Niestety nie mogę się z tobą zgodzić. Przede wszystkim, Twoim głównym błędem jest skorzystanie ze skompresowanych, małych zdjęć. 3 minuty zajęło mi znalezienie pełnowymiarowych oryginałów, ważących ponad 100MB plików .TIF. Na nich bezpośrednio widać, że nawet mimo rozjaśniania nie ma żadnych zaburzeń, czy śladów manipulacji. Dziękuję za uwagę. Dobranoc.”
    https://uploads.disquscdn.com/images/6beaf4396a148e5b81025a81bff3f9e3ce5a9f0ca9c5437c3d5dabfb46b93222.jpg

    • Mariusz Juraś

      https://uploads.disquscdn.com/images/6081b4df6682c93ef2064934f050c3fb63a93905f805970719c6d4548a139cc6.png

      A nie przypomina wam to słońca zachodzącego nad lustrem wody ?

      Nasa to wielka ściema i nabijanie ludzkości w butelke 😉

      I ludzie jeszcze za to muszą oddawać swoje ciężko zarobione pieniądze w durnych podatkach ….
      Dziękuję 😀 Dobranoc 😀

      • Jesteś specjalistą od fotografii wykonywanycg w przestrzeni kosmicznej, czy po prostu siedzisz sobie w domu i masz zdanie na temat, na którym nie za bardzo się znasz?
        Dobranoc.

        • Mariusz Juraś

          Mam zdanie swoje na ten temat i nie muszę być specialistą od fotografi przestrzeni kosmicznej. Po prostu z całą tą NASA jest tak samo jak ze wszystkim co mamy wmawiane na co dzień przez media rząd i ne gówna które wymyśli człowiek aby mieć kontrole nad innymi ludzmi. Jeśli miał byś dostać kilka set milionów dolarów za kłamstwo które dobrze się opłaci to nie u wierze że byś nie skłamał/a…. Pozdrawiam.

          • A, czyli nie znasz się, nie masz o tym pojęcia, ale masz nieoparte na niczym własne zdanie? Cóż, to nie jest mocny argument 🙂

          • Mariusz Juraś

            A jak wytłumaczysz mi wypowiedz tego Astronauty Chrisa Cassidy ?
            Po prostu powiedział prawdę i to jest fakt zawarty w tym wideo ?
            Wyobraźnia ludzka nie zna granic .
            Najpierw zalecał bym przeczytanie Pisma Świętego Starego Testamentu.
            Przemyśleć jak Bóg tworzył świat. Ja wierze w Boga i to co stworzył i to co zostało zapisane w księgach. Amen.

          • Czytałem Stary Testament. Ciekawa lektura. Ale my się tu zajmujemy nauką, a nie religią.
            A co do wypowiedzi astronauty – po pierwsze po angielsku brzmi to dość dwuznacznie, a po drugie – serio przejęzycznie to właśnie jest najmocniejszy dowód na to, że NASA kłamie? 😀

          • Mariusz Juraś

            Skoro czytałeś Stary Testament to przeczytaj go w taki sposób aby nie myśleć o ziemi kuli i to ci wpajali od najmłodszych lat w szkole tylko w taki sposób jak byś nic na temat ziemi i kosmosu nic nie wiedział. To dużo zmienia w czytaniu pisma. Najpierw powstał świat później była nauka a nie odwrotnie jeszcze nie widziałem dziecka które przyszło na świat i od razu wszystko wiedziało i umiało. Astronauci- przejęzyczenie. A widziałeś jego reakcje ? Jaki był spanikowany jego gesty ruchy i mimika. Pasuje mi to bardziej to do osoby która powiedziała coś czego nie powinna powiedzieć ale niestety stało się.
            Kolejna rzecz co do zachowań astronautów. Niektórzy są po prostu bezczelni w swoich zachowaniach…. Jeśli ja bym robił taki misje nie pajacował bym tylko bym był skupiony na tym co robię bo tu chodzi też i o życie swoje i innych którzy z nim są. Czy naraził byś kogoś z swoich znajomych lub rodziny i bliskich na niebezpieczeństwo….Watpię…..

        • myślący

          “Specjalista od fotografii w przestrzeni kosmicznej”? CrazyNauka, pls just give me a break :D:D:D

          • Cóż, mamy tu zlot mechaników samochodowych, urzędników i licealistów, którzy znakomicie znają się na fotografiach wykonywanych przez sondy kosmiczne. Na swoich komórkowych ekranikach widzą to wszystko, czego frajerzy z NASA nie dostrzegli. Wow!
            .
            .
            .
            Tak, to był sarkazm.

          • myślący

            Z całym szacunkiem, ale to NASA robi z Was frajerów 🙂 Łykacie każdą grafikę komputerową, którą potem zażarcie bronicie twierdząc, że to musi być autentyk. Jaką macie pewność, że to właśnie nie jest megażart? NASA otrzymuje olbrzymie pieniądze z podatków. Nikt nie wie ile z tego faktycznie idzie na ‘badanie’ ‘kosmosu’? A może owy ‘kosmos’ został wymyślony właśnie po to aby ‘doić’ ludzi z ich pieniędzy? Prawda jest taka, że NASA nigdy nie lądowała na księżycu, a filmy z owego zdarzenia nagrał Walt Disney (sprawdzcie!). Aktualnie NASA twierdzi, że nie ma sensu ponownie badać księżyca – więc kto lub co wykonało owe zdjęcie? Nagrania z ISS są robione w studiach na blueboxach lub w samolotach ZeroG, o czym mówią sami ‘astronauci’. Jedno wielkie JAJO. Szkoda, bo też wiele razy ‘latałem’ myślami po przestrzeni kosmicznej, która istnieje tylko na papierze.

          • myślący

            A tak już poza tematem samej grafiki komputerowej, czy organizacja, która ma w swoim logo ukryty pentagram, rozdwojony język węża i napis SATAN, może mieć dobre intencje? Moim zdaniem nie 🙁 Sprawdźcie proszę jak wyglądają starty z Florydy. Nikt nigdy nie poleciał w ‘kosmos’. Karmią nas kłamstwem od tak wielu lat, a ludzie, nie biorąc pod uwagę, że to może być fałsz, wierzą we wszystko co im się podsunie pod nos. Sam Hermaszewski powiedział kiedyś, że nie jest w stanie pojąć, jak ludzie dają się robić w konia, a Ziemia jest płaska jak naleśnik… Skoro jesteście “CrazyNauka” udowodnijcie w ogóle, że Ziemia jest kulą – nie ma na to, żadnych dowodów. Wystarczą zmysły człowieka aby się przekonać, że żyjemy na nieruchomej płaskiej powierzchni. Grawitacja to bzdura wymyślona przez 1 człowieka tak jak teoria ewolucji. Grawitacja to gęstość lub “pławność” – otwórzcie swoje umysły i zbadajcie to! Tak czy inaczej, serdecznie pozdrawiam.

      • myślący

        Hehehe, otóż to. Dziękuję, dobranoc! 😀
        Btw. Ludzie są jak pelikany, łykają wszystko co im się rzuci.
        Nawet kolejny marny CGI 😀

  • Fsdfas Sadas

    • Dawid Michalski

      Załoga Chalengera żyje do dziś i pracuje w korporacjach i uczelniach wyższych, wpiszcie sobie w Google Chalenger crew alive ,!!!!

  • f*ckthesystem

    czemu chmury się nie poruszają to troche dziwnę stoją w miejscu

  • Emil Es

    lipa wzuccie sobie zdjecie na ta strone, ktora analizuje zdjecia odrazu widac ze zdjecie jest kiepskim fotomontazem http://fotoforensics.com/analysis.php?id=918d4b7f5b8f8763ee51ff14e21d70ffeed025e0.300304

    • Wrzuć, detektywie, oryginał zdjęcia a nie skompresowaną wersję.

    • pawlo

      Zacznijmy od tego, że księżyc jest bardzo blisko Ziemi. Na pewno nie dalej niż 10tys km. Średnica księżyca wynosi nie więcej niż 60km. Te wszystkie niby ogromne kratery księżycowe są w skali mikro, nie większe niż góry na Ziemi.

  • Pawlo

    Ale jaja sobie ta Pani z was robi.
    Ziemia widziana z odległości 400 000km. Dobre:) Z balona stratosferycznego z wysokości 35km powierzchnia oceanów robi się szara. Jaka ona śliczna niebiesiutka:) jak Ta Pani.
    Ja wam powiem co widać by było z tak dużej odległości. Widoczna dla obserwatora szara masa. Zobaczcie co na Ziemi widać z odległości 400km przy 50x przybliżeniu. Naprawdę niewiele szczegółów można dostrzec, nawet jak się patrzy na kilku kilometrowe góry. Ja gołym okiem widzę te największe obiekty na księżycu. Do księżyca nie dalej niż 10 000km i nie ma więcej niż 60 km średnicy.
    Obudźcie się ludzie.

  • Pawlo

    Wcześniej mówili agenci NASA, że zdjęcia Ziemi naprawdę tak wyglądają, że taka ładna a teraz mówią, że w po subtelnej obróbce.” Tę delikatną operację przeprowadzili specjaliści NASA w dziedzinie
    obróbki zdjęć z Arizona State University i Goddard Space Flight Center.” Ta firma maluje pisanki? To ma być dokument? czy kit dla biednych zmanipulowanych ludzi? Teraz już ludzie odkrywaja prawdę o tych fikcyjnych obróbkach to trzeba się jakoś wyłgać. Tak się zamota, że ludzie pomalutku dadzą się znowu otumanić.
    Zobaczcie jaka niebiesiutka na 47 minucie czasu tego filmu niby dokumentalnego.

    Tą Panią wynajęto za ciężkie pieniądze do wprowadzania dezinformacji. Niestety to prawda, a ja nie wiadomo jak długo jeszcze pożyję.

  • pawlo

    Ta strona służy do ogłupiania ludzi. NASA to firma która maluje pisanki, a ja kiedyś myślałem, że oni kręcą dokumenty. Nie dajcie się ludzie nabierać tej Pani. Robi ona fajna dezinformację za ciężkie pieniądze.

  • pawlo

    Bardzo proszę nie usuwać moich komentarzy. Niech się ludzie dowiedzą jak naprawdę księżyc jest blisko Ziemi. Za chwileczkę już ten tekst zniknie więc czytajcie szybko drodzy moi.

  • pawlo

    Proszę zobaczyć na 47 minutę tego filmu.

    Już tam na statku w kosmosie Ziemię pomalowali.

  • pawlo

  • pawlo

    Odległość 400 tys. km do księżyca, to z takiej odległości widzielibyśmy tylko szarą jednolitą masę. Jak już pisałem poprzednio widok z balonu stratosferycznego z wysokości 35km jest nieciekawy pod względem kolorów. Jest raczej szaro , i mało niebieskiego. Chyba sobie ludzie nie zdają sprawy z ogromu odległości 400 000km.
    Ciekawe ile tej Pani płacą za tą propagandę.

  • hyh

    Computer world Kraftwerk a nie Ksiezyc i Ziemia..widac po strukturze Ksiezyca ze to jest komputerowo…

    • Jesteś specjalistą w tej dziedzinie czy oceniasz tak na oko?

      • Anunnaku

        jesteś idiotą czy tylko udajesz?

  • Dawid Michalski

    Ludzie, NASA TO MASOŃSKA INSTYTUCJA , kłamie i kłamie cały czas, te zdjęcia to taka bajka i fotomontaż, że głowa boli, wystarczy wpisać Mars photograbhy 101 i zobaczyć jak NASA zrobiła zdjęcie GÓRY W IRLANDII I powiedziała, że to zdjęcie z Marsa !!! Sukinsyny kłamią jak pies !!!

  • Alko

    @CrazyNauka:disqus
    Jesteście świetnym przykładem jak nie tłumaczyć ludziom nauki.
    Jeszcze bardziej zostałem utwierdzony w przekonaniu, że NASA to ściema.
    Wasze argumenty teoretycznie zerowe, bazujecie na kpieniu z ludzi podejrzliwych.
    Wpadłem tu na chwilkę i już mnie nie zobaczycie 🙂 Baju

  • myślący

    Ja pierdziele, przecież na pierwszy rzut oka widać, że to grafika komputerowa. Nie trzeba być specjalistą, żeby rozróżnić CGI od zdjęcia 😀 Ja rozumiem, że niektórzy ślepo wierzą w to, że Nasa faktycznie lata w kosmos (hahaha) ale portal taki jak CrazyNauka nie powinien się kompromitować w tak łatwy sposób… Struktura powierzchni księżyca, barwy planety, cienie i więcej demaskują od razu tę tanią podróbę, ale jak widać, dużo osób to łyka jak pelikan 😀 Współczuję, ale pozdrawiam.

  • AnonimowyUfolog

    Na żadnym z tych zdjęć nie ma gwiazd. Więc może jednak fotomontaż?

    • Spójrz jeden komentarz wyżej. Tam masz wyjaśnienie.

Nie ma więcej wpisów