Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Gdyby zgromadzić całą wodę na Ziemi w kroplę, to kula miałaby średnicę około 1400 km

Faktycznie – skądś przecież musiała. Najprostszym wyjaśnieniem byłoby stwierdzenie, że była tu od początku, stanowiła jedną z substancji tworzących Ziemię. Tak też zapewne było – dysk materii krążącej wokół młodego Słońca zawierał wodę i znalazła się ona w składzie Ziemi. Tyle, że nasza planeta przez miliardy lat pozostawała kulą płynnej magmy, a w takich warunkach woda nie miała szans się uchować. Odparowała więc i uciekła w kosmos.

Teraz jednak żyjemy na całkiem mokrej (przynajmniej z wierzchu) planecie. Dlaczego? Ano za sprawą komet. Ale oddajmy głos fizykowi Tomaszowi Rożkowi:

Jest jednak pewna wątpliwość. Badania komet pokazały, że skład izotopowy niesionej przez nie wody jest inny niż skład ziemskich oceanów – więcej w nich ciężkiej wody zawierającej zamiast wodoru deuter. Co więc się stało? Być może komety, które badamy są inne niż te, które przed miliardami lat zasiliły Ziemię w wodę?

A może Ziemia wcale nie była na początku taka gorąca jak sądzimy i pierwotna woda zdołała się na niej uchować? Tego wciąż nie wiemy.

Skąd się wzięła woda na Ziemi?

Gość Niedzielny
Gość Niedzielny

A co jeśli ktoś, tam, na lewo i prawo, strzela pociskami “zarażonymi” życiem, to czy można nazwać go Bogiem?

Janus
Janus

Moglibyście skończyć z dyskusją na temat religii na portalu naukowym?

Z mojego punktu widzenia, pozostającego w wielu punktach w sprzeczności z nauką głoszoną przez naukowców ziemia nie ma miliardów lat( wielu pewnie ciśnie się uśmiech na usta), tak jak i Wszechświat. Powoływanie się na ustalone prawa fizyki w zakresie naszej Ziemi, nie musi analogicznie oznaczać występowanie podobnych praw w całym Wszechświecie. Im więcej czytam Biblię, im więcej słucham jak nauka gubi się w spekulacjach( jako laik naukowy), a później odnajduje to co już zostało w niej( Biblii) zapisane, tym mocniej utwierdzam się w wierze w Boga. Wystarczy Księga Hioba. Kto ma uszy do słuchania, głowę otwartą, pełną Ducha Prawdy, ten… Czytaj więcej »

Dziękujemy ale jednak będziemy się kierowali nauką a nie mitami.

Krzysztof M
Krzysztof M

Fakt iż “Gość” z postu powyżej jest laikiem naukowym oraz że teksty z jakichkolwiek świętych pism nie mogą być dowodem naukowym to jednak pisanie o świętych pismach “mity” jest nieprawdą. Mit jest wymyśloną historią natomiast pisma święte w części są zapisem historycznym. A uczepiłem się tylko dlatego bo odpowiedź moderatora była niegrzeczna.

Mity również mogą zawierać elementy historyczne – przykładem choćby Wojna Trojańska. To, czy chrześcijańską Biblię nazwie się mitologią chrześcijańską jest raczej kwestią wiary i nazewnictwa.
A odpowiedź nie jest niegrzeczna. Po prostu wszczynanie okołoreligijnych dyskusji nieuchronnie kończy się awanturą. To jeden z powodów, dla których ich tu nie prowadzimy.

tomek
tomek

Niby dlaczego na gorącej ziemi woda miałaby odparować w kosmos? Temperatura powierzchni pokonała grawitację?

świadomościowypit
świadomościowypit

Ja jestem zwolennikiem że słońce ma ferrytową powierzchnie i atomy przez elekromagnetyczną grawitacje tworzą się w planetach, stąd też mój wniosek jest taki że słońce kiedyś musiało być planetą która poprzez jakiś mechanizm zamieniła się w słońce, elektromagnetyczna grawitacja słońca jest rozkładowa więc wyrzuty masowe są najprostsze czyli wyrzuty wodoru. Z tego wodoru stworzyły się planety i po przez elektromagnetyczną grawitacje wytworzyły własne pierwiastki w tym tlen, więc mój wniosek jest taki że woda powstała z wodoru ze słońca i z tlenu z erupcji wulkanicznych

wiernyjakpamiec
wiernyjakpamiec

Nauka twierdzi też, że masa całej wody to 0.05% masy Ziemi. Jakoś się nie zgadza to z wyliczeniami naukowców od ilości wody na Ziemi. Proszę samemu sprawdzić.

Naukowiec domowy
Naukowiec domowy

Woda pojawi sie wszedzie i zawsze znajdzie droge. Wody nie musiało być na ziemi, mogła ona zaparować z kosmosu przez miliardy lat i z kropli zrobiły sie oceany, ale nie każdy ma IQ miliard, dlatego tego nie pojmie.