Mamuty wyginęły ok. 2000 roku p.n.e.

Tak, to nie pomyłka. Mamuty wciąż żyły na Ziemi w czasie, gdy w Gizie budowano piramidy. Wielka piramida Cheopsa powstała około 2560 roku p.n.e. Tymczasem mamut włochaty ostatecznie wyginął około 2000 lat p.n.e. Ostatnim jego siedliskiem była Wyspa Wrangla leżąca na Oceanie Arktycznym na północnym-wchodzie Rosji.

Populacja żyjąca na tej odległej wyspie została odizolowana od lądu około 6000 lat p.n.e. Utrzymała się tak długo ze względu na chłody klimat i brak naturalnych wrogów – w tym ludzi.

No i jeszcze niezbędne wyjaśnienie. Brak dowodów na to, by mamuty były zaangażowane w budowę piramid egipskich. A szkoda. Byłoby znacznie mniej roboty…

A może mamuty mogą powrócić jeszcze na Ziemię? To wyjątkowe odkrycie dało taką nadzieję. Tylko czy to prawda?

0 0 vote

12 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Albert675
6 lat temu

Nauka jest skostniała tak jak te mamuty.Nie udowodnili teorii Darwina.Większość dowodów wskazuje na to że człowiek nie zmieniał się przez miliony lat !.Mamuty żyły jeszcze w 18w.(patrz.zakazana archeologia).Wszystkie teorie są ustalane pod istniejące kilkusetletnie już schematy.

Reply to  Albert675
6 lat temu

Twoja wiedza opiera się głównie na filmikach z YouTube’a oraz pseudonaukowych książkach pozbawionych faktów? A może masz jakieś dowody, którymi możesz się podzielić? Śmiało 🙂

Canon
Reply to  Albert675
6 lat temu

No nie. Teoria ewolucji to fakt. Poczytaj sobie pierwszy lepszy podręcznik do genetyki. Ewolucję można śledzić na przykładzie organizmów o szybkiej przemianie pokoleń np. Muszka owocowa, czy bakterie.

HEHE
Reply to  Canon

Teoria to fakt 🙂 I po temacie 🙂

imas
Reply to  Canon
4 lat temu

ewolucja tak zgadzam się ale człowiek nagle przeskoczył ewolucję, dziś dalej powinniśmy biegać nadzy i żyć w raju, ktoś przespał się z kobietą ludzką i dał nam rozum

oRkA
6 lat temu

Artykuł godny skarcenia za niechlujność informatyczną. Na wyspie Wrangla nie żyły mamuty włochate, lecz karłowate (skarłowaciała wersja mamuta włochatego, formalnie już nie będąca nim. Osiągał niecałe 150cm) . Prawdopodobnie wymarły jeszcze później niż podałeś (jakieś 1600 lat p.n.e.). Co do Egiptu, znacznie bliżej mieli większe, silniejsze i dostosowane do klimatu słonie afrykańskie, których jednak nie wykorzystywali w żadnym celu w owym czasie. Zresztą co za bzdura, mamut z niemal bieguna północnego sprowadzony do gorącego Egiptu i to w czasie kiedy istniało z 5 cywilizacji? No i tutaj właśnie historia zaskakuje. Naprawdę sprowadzono mamuta karłowatego do Egiptu. http://scienceblogs.com/tetrapodzoology/wp-content/blogs.dir/471/files/2012/05/i-e195fdcbfee6e582f0746ec3b20a9bbc-Rekhmire-tomb-elephant-cropped-Jan-2011.jpg Jak to zwierze… Czytaj więcej »

jan
6 lat temu

heh… komentarz ciekawszy od wpisu xD

jan
6 lat temu

ten komentarz robi porządną konkurencję samemu wpisowi 🙂 gratuluje, moze czas zaczac pisac na swoim blogu?

loko