Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.
Tak wyglądałaby na niebie galaktyka Andromedy,  gdyby była jaśniejsza

Tak wyglądałaby na niebie galaktyka Andromedy,
gdyby była jaśniejsza

Takie obrazki krążące po sieci często pokazują straszne bzdury – tak jak choćby „superksiężyc” wiszący nad miastem. Ale ten jest prawdziwy. To galaktyka Andromedy takiej wielkości, jak naprawdę jest na niebie. Jedyna różnica – jest tu znacznie jaśniejsza niż w rzeczywistości.

To porównanie nieźle pokazuje jej prawdziwy ogrom. Odległa jest o ponad 2,5 miliona lat świetlnych – Księżyc jest odległy o ok. sekundę świetlną. Na niebie jednak ma średnicę sześć razy większą niż średnica tarczy Księżyca w pełni.

Przy dobrym wzroku i bardzo ciemnym niebie Andromedę można dostrzec nawet gołym okiem, jednak wtedy widać tylko jej jądro. By zobaczyć całą, potrzebna jest lornetka lub teleskop.

Galaktyka Andromedy zderzy się z naszą Drogą Mleczną. To będzie niezapomniany widok. Zobacz, jak to będzie wyglądało z Ziemi i z kosmosu.

Galaktyka Andromedy jest na niebie ogromna
4.5 (90%) 6 głosów

• kiełbasa

Właśnie patrzę przez taką starą radziecką lunetkę i widzę galaktykę tylko jako mgiełkę. A patrzę dobrze, bo wystarczy pojechać od Mirach, poprzez μ And i ν And, i zaraz jesteśmy na miejscu.