captcha image

A password will be e-mailed to you.

Ludzie sądzą, że słodycze z zielonymi napisami są zdrowsze

Choć wydaje się to głupie i dziwne, to badanie Jonathona Schuldta z Cornell University pokazało, że większość ludzi daje się nabierać na tak prosty chwyt marketingowy, jak kolor napisu.

Podczas badania proszono uczestników, by wyobrazili sobie, że głodni stoją w kolejce do kasy. Następnie pokazywano im zdjęcia batoników, na których liczba kalorii i inne dane żywieniowe były napisane na zielonym, czerwonym lub białym tle.

Badani odpowiadali na pytanie, które batony są ich zdaniem zdrowsze. Większość jasno twierdziła, że te z zielonym polem, choć w każdym przypadku wydrukowana liczba kalorii była taka sama.

A teraz zagadka – dlaczego wielkie firmy produkujące słodycze coraz częściej umieszczają na nich zielone pola z informacjami o wartościach odżywczych? Jakieś sugestie? Pomysły? 😉

Nie ma więcej wpisów