Co roku YouTube przygotowuje swoje zestawienie najpopularniejszych filmów roku YouTube Rewind. Tym razem my też postanowiliśmy zrobić coś podobnego, tyle że wybierając spośród największych kanałów popularnonaukowych polskiego YouTube’a. To również te kanały, które sami oglądamy, więc możemy je z czystym sumieniem polecić.

Ale postanowiliśmy iść dalej i poprosić samych twórców wideo, by wskazali ze swojego kanału ten film, który w 2019 roku uznali za szczególnie ważny czy ciekawy. Nie od wszystkich udało nam się uzyskać odpowiedź, więc zamieszczamy te, które do nas dotarły.

Wybierajcie, oglądajcie. Kliknięcie w nazwę kanału prowadzi do jego strony na YouTube’ie. A jeśli macie swoje typy, podrzućcie je w komentarzach. W końcu listę można zawsze uzupełnić. 🙂

emce□

Kanał istnieje od 2014 roku, prowadzą go Huyen Pham i Marcin Nguyen. Zakres poruszanych tematów jest bardzo szeroki, a poza nauką Huyen i Pham opowiadają często o kulturze Wietnamu.

Polecili szczególnie ten film:

Astrofaza

Piotr Kosek założył astrofazę w 2014 roku. Opowiada o kosmosie, jego eksploracji, odkryciach naukowych i związanych z tym technologiach.

Jego zdaniem najważniejszy film 2019 roku to:

Nauka. To lubię

Kanał założony przez dziennikarza naukowego Tomasza Rożka w 2013 roku. Autor jest z wykształcenia fizykiem, ale zajmuje się bardzo wieloma aspektami nauki. Również problemami, jakie rozwój nauki ma w Polsce. I właśnie tego dotyczy wskazany przez autora film:

Kasia Gandor

Kasia Gandor uruchomiła swój kanał w 2017 roku. Mówi o wielu dziedzinach nauki i z ogromną konsekwencją tropi i obnaża pseudonaukę.

Poleciła ten film:

Polimaty

Polimaty Radek Kotarski założył go w 2012 roku. Poza naukami ścisłymi zajmuje się też zjawiskami z obszaru kultury. I właśnie taki temat wybrał jako najciekawszy z tegorocznych filmów:

NaukowoTV

Krzysztof Poznański opowiada o najróżniejszych naukowych tematach, choć chyba najwięcej filmów dotyczy kosmosu i historii Ziemi.

Uwaga! Naukowy Bełkot

Kanał Dawida Myśliwca istnieje od 2014 roku, a autor, z wykształcenia chemik, opowiada o bardzo szerokim spektrum naukowych tematów.

SciFun

To najstarszy z wybranych kanałów, istnieje od 2011 roku. Darek Hoffmann niestety od wielu miesięcy nie zamieszcza filmów, ale mamy nadzieję, że jeszcze reanimuje SciFuna.

0 0 votes