Karol Darwin

Dzisiaj mija 209. rocznica urodzin Karola Darwina, twórcy teorii ewolucji, zgodnie z którą wszystkie gatunki pochodzą od wcześniejszych form.

Jego odkrycie mówiące o tym, że dobór naturalny jest podstawowym mechanizmem ewolucji, zostało nie do końca zrozumiane w XIX wieku. Z pełnym poparciem naukowców spotkało się dopiero w drugiej połowie XX wieku, kiedy powstała współczesna synteza ewolucji.

Do dziś odkrycia Darwina kwestionują niektórzy niezwiązani z nauką ludzie, nazywając je „tylko teorią”. Wielu z nich nie zdaje sobie sprawy, że teoria naukowa jest najbardziej rzetelną, rygorystyczną i kompletną formą wiedzy naukowej.

Warto pamiętać, że według badania Pew Research Center w Polsce aż 23 procent ludzi nie wierzy w teorię ewolucji. Pocieszeniem pozostaje fakt, że ich wiara lub niewiara w żadnym stopniu nie może podważyć prawdziwości tej teorii.

Jak widać sporo jeszcze do zrobienia.

Przy okazji – czy wiecie, że w sieci udostępniono tysiące stron oryginalnych zapisek Darwina i Einstaina w wysokiej rozdzielczości?

Rocznica urodzin Darwina