Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Autorem tych niesamowitych zdjęć naszej pięknej galaktyki jest Darek Bobak, nasz zaprzyjaźniony astrofotograf. Fotografie zostały zrobione w okolicach obserwatorium astronomicznego na górze Teide na Teneryfie. Tak, to na Wyspach Kanaryjskich – my też zazdrościmy Darkowi 🙂

Tamtejsze niebo jest znacznie mniej zanieczyszczone światłem niż niebo w Europie (o nocnej iluminacji naszego kontynentu pisaliśmy tutaj), dlatego miłośnicy astronomii chętnie jeżdżą na Kanary, wynajmują tam teleskopy i napawają się kosmosem. A jest czym 🙂

Te zdjęcia powstały w czerwcu 2014 roku w Observatorio del Teide, które należy do Instituto de Astrofísica de Canaria na Teneryfie. Darek wraz z grupą przyjaciół z Polskiego Towarzystwa Miłośników Astronomii mieli do dyspozycji półmetrowy teleskop MONS położony na wysokości 2400 m n.p.m.

Droga Mleczna widziana z Obserwatorium Teide na Teneryfie. Fot. Dariusz Bobak

Na powyższej fotografii Darkowi udało się uchwycić zarówno burożółty pył znad Sahary, jak i poświatę niebieską, czyli słabą emisję zielonkawego (!) światła, której źródłem jest atmosfera Ziemi.

Fot. Dariusz Bobak

Powyżej: centrum naszej galaktyki, czyli gwiazdozbiory Strzelca i Skorpiona uchwycone spod Observatorio del Teide.

Fot. Dariusz Bobak

Tak wygląda wschodząca Droga Mleczna…

Fot. Dariusz Bobak

A to teleskop MONS w Observatorio del Teide.

Obejrzyjcie zrobiony przez Darka Time-lapse Drogi Mlecznej na górze Teide na Teneryfie:

I jeszcze Time-lapse z widokiem na drugą stroną Teide:

Zobaczcie też koniecznie inne galerie Darka Bobaka na Crazy Nauce:

Nocne niebo nad Morskim Okiem

Droga Mleczna widziana z Kasprowego

Smok nad Giewontem

Droga Mleczna – niesamowite zdjęcia polskiego fotografa

• Jacek

Cos pieknego.A pomyslec ze jeszcze kilkanascie lat temu u mnie w miescie mozna bylo obserwowac gwiazdy na niebie a dzisiaj to tylko ksiezyc widac.

• Krzysia

piękne

• Snork007

To jest nie mozliwe zebysmy sfotografowali nasza galaktyke sami gdyz samo wydostanie sie z niej zajelo by co najmniej 3000 lat.
    Mozemy co najwyzej sfotografowac jej “rece” z ziemi.

• Możemy ją sfotografować z jej wnętrza. Tak jak będąc w lesie możesz sfotografować ten las, choć nie będziesz miał takiego obrazu, jak przy fotografii wykonanej z powietrza.